دلالتهای تربیتی نهج البلاغه بر اسلامیسازی عناصر برنامه درسی
تاریخ 4 خرداد, 1398 - 11:49.پژوهش حاضر با هدف اسلامی سازی عناصر برنامه درسی بر اساس آموزه های تربیتی امیر مومنان علی (ع) در نهج البلاغه انجام شده است.
پژوهش حاضر با هدف اسلامی سازی عناصر برنامه درسی بر اساس آموزه های تربیتی امیر مومنان علی (ع) در نهج البلاغه انجام شده است.
بیان مسئله
در سالهای اخیر رویکردهای جدید آموزشی توانستهاند شیوههای کسب علوم و فناوری اطلاعات و مهارتهای لازم برای زندگی در یک دنیای فناورانه را متحول سازند. اولویت اصلی این رویکردها بهکارگیری «یادگیری فعال» به جای «یادگیری انفعالی» است. چرا که یادگیری فعال موجبات رشد دانش، مهارت و نگرشهای نوین را فراهم میسازد. همچنین، فراگیرندگان را در فرایند یاددهی ـ یادگیری فعال میسازد و آنان را به درگیرشدن، پژوهش و حل مسئله، و به دنبال آن، زمینههای نوآوری، خلاقیت و تفکر انتقادی فرا میخواند.