محبوبه خسروی



تدوین الگوی اسلامی - ایرانی مهارت آموزی در مدارس متوسطه کشور

 

این پژوهش با هدف طراحی الگوی اسلامی  ایرانی مهارت آموزی در مدارس متوسطه کشور با استفاده از رویکرد پارادایمی اشتراوس و کوربین(1393) برای نظریه داده بنیاد و به روش کیفی انجام شد.



تفاوتِ روشی معلمان در برنامه‌ریزی درسی نادیده انگاشته می‌شود

محبوبه خسروی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبایی و مترجم کتابی با عنوان «اخلاق تدریس» که به تازگی از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی روانه بازار نشر شده، در گفت‌وگو با ایکنا و در پاسخ به این پرسش که آیا در کشورمان الگوی مشخصی برای تبیین نوآوری در برنامه‌ریزی درسیِ داریم، اظهار کرد: اگر از مدیران و مسئولان عرصه آموزش، این سؤال را بپرسیم، می‌گویند بله، ما در برنامه‌ریزی درسی الگوی مشخصی داریم. اما واقعیت این است که در عمل الگوی مشخصی وجود ندارد، گاهی صحبت از نوآوری و گاهی تأکید بر مسائل دیگر است.