سید امیر رون



نظریه یادگیری فطرت گرای توحیدی زمینه ساز تمدن نوین اسلامی

دکترسید امیر رَوَن

عضو هیئت علمی

چکیده



دفاع از برنامه درسی ملی

قبل از پرداختن به پاسخ آقای آقازاده درباره سند برنامه درسی ملی، لازم دانستیم که خوانندگان محترم را با آقای ذوعلم ریاست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مجری سند برنامه درسی ملی بیشتر آشنا کنیم و بعد به نامه آقای دکتر آقازاده پاسخ دهیم.



بایستگی‌های سازمان در سال 1398

فعالیتهای پیشنهادی برای بایستگیهای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سال 1398



آموزش معلمان، حلقه مفقوده کتاب های درسی جدید التالیف

یکی از ایرادات مهمی که به این تغییرات مداوم وارد است، عقب ماندن دانش گذشتگان از کتاب‌های درسی جدید است. به این ترتیب که دیگر نه تنها والدین برای حل مشکلات درسی فرزندانشان کمک چندانی نمی‌توانند کنند که حتی معلم‌ها و دبیرانی که جلسات آموزشی این کتاب‌ها را هم می‌گذرانند در بسیاری از موارد با مشکلاتی روبه‌رو هستند. در بخش پایانی گزارش نگاهی داریم به نحوه آموزش و روند آمادگی‌های لازم برای آموزش مدرسان کتاب‌های جدید در مدارس.



خط قرمز ها در آموزش مسائل بلوغ

سید امیر رون، رییس گروه برنامه‌ریزی درسی آداب و مهارت‌های زندگی آموزش و پرورش در خصوص مباحث گنجانده شده در مقطع هفتم و هشتم برای دختران و پسران سخن می‌گوید.