سازنده‌گرایی اجتماعی و دلالت‌های تربیتی آن برای آموزش ‌وپرورش فراگیر



مقاله‌ای با عنوان «سازنده‌گرایی اجتماعی و دلالت‌های تربیتی آن برای آموزش ‌و پرورش فراگیر» در اختیار علاقمندان قرار دارد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، هدف پژوهش حاضر تبیین نظریه سازنده‌گرایی اجتماعی و استنتاج دلالت‌های تربیتی این نظریه برای آموزش‌وپرورش فراگیر است. روش پژوهش، استنتاج قیاسی از نوع الگوی بازسازی شده فرانکنا است. نظریه سازنده‌گرایی اجتماعی در زمینه اهداف، اصول و روش‌های تربیتی، برای آموزش‌وپرورش فراگیر حائز دلالت‌های فراوانی بود، از جمله اهداف تربیتی بدست آمده عبارتند از: متعالی ساختن یادگیری دانش‌آموزان با توجه به زمینه‌های فردی، اجتماعی و فرهنگی، شکوفا شدن توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان، در حیطه اصو، توجه به تفاوت‌های فردی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان، شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان به کمک معلم، در حیطه روش: بکار گیری خود ارزیابی، استفاده از پیش سازمان دهنده‌ها، بکارگیری روش مشارکتی.

نویسندگان:  مهین چناری، زهره ایرانپور

دو فصلنامه فلسفه تربیت، شماره 7، پاییز و زمستان1401،  ص.: 27-5

http://pesi.saminatech.ir

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA