
در مقاله "حمایت به موقع"، داربست سازی به عنوان تکیه گاهی معرفی شده است که ابزار بالا بردن دانش آموزان به سطح بالاتری از عملکرد است. در واقع، داربست سازی یک ابزار آموزشی است که به دانش آموز کمک می کند تا منابع ذهنی قبلی را به تکلیف جدید پیوند بزند. به رغم نویسنده، اگر داربستسازی در درون طرح معلم گنجانده شود و با توجه به بافت و موقعیت درس و کلاس انجام گیرد،همچنین با حمایت های بجا و مناسب ازدانش آموز و رفع خلأهای گذشته او، آنها فرصت بیشتری پیدا می کنند تا در بازی یادگیری باقی بمانند.
نویسنده در این مقاله از چندین شیوه داربست سازی( نشانه های لای کتاب ، برگه های کوچک یادداشت ، خرد کردن یا شکستن یک مفهوم به مراحل آن ، سازما ن دهنده های تصویری ، نگه داشتن دانش آموزان در بازی ، طرح های کمک کنندة حافظه، نشانه گذاری در متن ونگه داشتن دانش آموزان در بازی ) با ذکر مثال برای هر شیوه، نام برده و آنها را به معلمان معرفی می کند.
ارسال نظر