تعیین قلمرو حوزه‌ها مقدمه ای برای انجام سایر اقدامات است



معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان بر مشخص شدن قلمروی دقیق فعالیت حوزه‌ها و دوره‌ها تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده در نشست تبیین قلمرو حوزه‌های تربیت و یادگیری و دوره‌های تحصیلی که سه شنبه 26 شهریورماه در سالن جلسات سازمان برگزارشد، اظهارداشت: اسناد تحولی به دلیل مطلوب نبودن وضع موجود از سوی ذینفعان و آموزش و پرورش مصوب شد به عبارتی دیگر این روند نمی‌توانست در آینده پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد. معتقدم مطلوب را باید در آینده جستجو کرد و نه در گذشته؛ یکی از مشکلات ما این است که سعی می‌کنیم با منطق و تجربه گذشته برنامه‌ای را برای آینده طراحی کنیم و وابستگی بیش از حد به روش گذشته باعث جلوگیری از طراحی مناسب برای آینده می‌شود.

وی ادامه داد: تفاوت ماهیتی کلانی در الگوی تدوین برنامه درسی ملی با تمام الگو‌های متداول وجود دارد؛ ما در مقطع تاریخی خاصی قرار گرفته‌ایم؛ ابهامات وارده صحیح است اما نباید ما را متوقف کند، مسیر باید به سمت جلو باشد و نباید به قبل بازگردیم.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید در این جلسات مشخص شود تعیین قلمروی دقیق و نحوه توزیع رشته‌ها در این قلمرو است و این مقدمه‌ای برای انجام سایراقدامات است. بهتر است برای انجام کار توافق صورت گیرد و این موضوع را به سرعت تعیین تکلیف کنیم.

باقرزاده در ادامه سخنان خود توضیحاتی را در خصوص کمبود نیروی انسانی، جذب مطابق دستورالعمل ها، مسائل مالی و اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع دغدغه های همکاران ارائه نمود.

وی افزود: مساله بعدی طراحی کلان است. باید چارچوب کلی طراحی شود تا فعالیت ادامه پیدا کند؛ کار سخت و زمانبری پیش رو داریم پس نیاز به سرعت عمل و جدیت همکاران داریم؛ بدون شک در نظام آموزشی حوزه تحولی هیچ موضوعی مهم‌تر از تصویب راهنمای برنامه درسی ملی وجود ندارد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA