
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به منظور هدایت علمی فعالیتهای مرتبط با برنامهریزی درسی و پیشبینی نظام علمی برای تحول در برنامههای آموزشی از راهبردها، اسناد و تصمیمات شورای هماهنگی علمی بهرهمند میشود.
دکتر حسن مظاهری دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در گفتوگو با روابط عمومی و امور بینالملل اظهار داشت: «شورای هماهنگی علمی» که بر اساس آییننامه مصوب سال 1378 آغاز به کار کرد اهدافی چون ایجاد هماهنگی برای وصول به اهداف، مأموریتها و برنامههای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اعم از برنامهریزی درسی، تهیه مواد آموزشی، کمک آموزشی و درسی، تولید مواد، تجهیزات و وسایل کمک آموزشی را دنبال می کند.
وی افزود: در فهرست وظایف شورای هماهنگی علمی، تهیه پیشنهادهای و اسناد مربوط به وظایف شورا از طریق دفاتر و بخشهای ذیربط این سازمان و همچنین تولیدات فکری مرتبط، تمهید مقدمات برگزاری جلسات شورا، ابلاغ تصمیمات با امضای رئیس سازمان، مستندسازی مصوبات و اسناد به چشم میخورد.
دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش ادامه داد: همچنین تأمین شرایط لازم بهمنظور هدایت علمی فعالیتهای مربوط به برنامهریزی درسی، تولید مواد آموزشی، کمک آموزشی، درسی، وسایل و تجهیزات آموزشی و پیشبینی نظام علمی برای تحول در برنامههای آموزشی و درسی متناسب با مقتضیات، شرایط و نیازهای روز نیز روی میز کار شورای هماهنگی علمی قرار دارد.
دکتر مظاهری در خصوص ترکیب شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش بیان داشت: رئیس سازمان (رئیس شورا)، دبیر شورای هماهنگی علمی، یک نفر از متخصص در رشتههای برنامهریزی درسی، برنامهریزی آموزشی، تکنولوژی (فناوری) آموزشی، جامعه شناسی آموزش و پرورش، امور فرهنگی، فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، برنامهریزی درسی آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش، یک نفر روحانی صاحبنظر در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، معاونان آموزشی و معاون پرورشی وزارت متبوع، معاون سازمان و مدیران کل دفاتر برنامهریزی و تولید بستههای تربیت و یادگیری و انتشارات و فناوری آموزشی، اعضای حقوقی و حقیقی شورای هماهنگی علمی هستند و دبیرخانه شورای هماهنگی علمی زیر نظر رئیس سازمان (حوزه ریاست) و با مدیریت دبیر شورای هماهنگی علمی هدایت میشود.
انتهای پیام
ارسال نظر