
معاون پشتیبانی و توسعهی منابع سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش دلایل دریافت نکردن کتاب درسی برخی از دانشآموزان را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، محمد علویتبار با تأکید بر اینکه بیش از 98 درصد از دانشآموزانی که در سامانهی سیدا احراز هویت شده و تا 31 شهریور ماه نسبت به سفارش درسی خود اقدام کردهاند، کتاب خود را دریافت کردهاند، اظهار داشت: دانشآموزان برای ثبت سفارش کتاب درسی، باید در سامانهی سیدا مورد تایید مدیر مدرسه قرار گرفته باشند تا کتاب به مدرسه ارسال شود، تا زمانیکه هویت دانشآموزان احراز نشده باشد امکان ثبت سفارش و ارسال کتاب فراهم نمیشود.
وی در خصوص اینکه چرا برخی از دانشآموزان هنوز موفق به دریافت کتابهای درسی نشدهاند و این مشکل چه زمانی حل خواهد شد؟ بیان داشت: امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای دانشآموزانی وجود دارد که ثبتنامشان در مدارس تکمیل شده باشد اگر ثبتنام تکمیل نشده و اطلاعات دانشآموز در پایگاه اطلاعاتی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد امکان ثبت سفارش کتاب درسی فراهم نیست.
معاون پشتیبانی و توسعهی منابع سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: تنوع این دانشآموزان با توجه به گستردگی مدارس و تنوع رشتههای دورهی دوم متوسطه زیاد است که هر گروه باید هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدرسهی محل تحصیل نسبت به پیگیری تا دریافت کتاب درسی اقدام نمایند.
ثبت نام کتابهای دانشآموزان اتباع
وی در خصوص ثبت سفارش و دریافت کتاب توسط دانشآموزان اتباع خارجی یادآور شد: این دانشآموزان که کد 11 رقمی از وزارت کشور دریافت نموده و در مدارس ثبتنام کردهاند، کتاب درسی دریافت کردهاند و هیچ مشکلی وجود ندارد اما افرادی که کد 11 رقمی دریافت نکردهاند به این معنا است که هنوز ثبت نام نکردهاند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی وجود ندارد.
وی ادامه داد: از آنجایی که سامانهی فروش و توزیع مواد آموزشی متصل به سامانهی ثبت نام دانشآموزی (سیدا) است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ عنوان مانعی برای ثبت نام این دانشآموزان در سامانهی کتاب نمیباشد و این دانشآموزان پس از ثبت نام در سامانهی سیدا و دریافت کد دانشآموزی به راحتی میتوانند برای سفارش کتاب درسی اقدام کنند.
علویتبار در مورد دانشآموزان پایههای اول و دهم گفت: دانشآموزان ورودی به هر دورهی تحصیلی، به خصوص پایهی اول و دهم، با توجه به تأخیر در پیگیری ثبت نام و یا انتخاب رشته و ثبت نام، بهطور طبیعی پس از احراز هویت و تایید مدیر مدرسه در سامانهی سیدا، امکان ثبت سفارش کتاب درسی را خواهند داشت، که به علت تأخیر در ثبت نام، سفارش و دریافت کتاب درسی آنان با تأخیر انجام میشود.
معاون پشتیبانی و توسعهی منابع سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: خواهش ما از خانوادههای عزیز این است که هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدیر مدرسه نسبت به ثبت نام قطعی فرزند خود در سامانهی سیدا اطمینان حاصل نمایند و فوراً نسبت به سفارش کتاب درسی در سامانهی فروش و توزیع مواد آموزشی و پیگیری دریافت آن از طریق مدرسه اقدام کنند.
وی از مدیران مدارس خواست تا نسبت به پیگیری ثبت نام دانشآموزان در سیدا و پیگیری سفارش کتاب درسی آنان از طریق خانوادهها و دریافت کتابهای درسی از منطقه اقدام نمایند.
علویتبار در پایان ضمن اطمیناندهی به خانوادهها، دانشآموزان و مدیران محترم مدارس از آنان خواست در صورتیکه برای دریافت کتاب درسی با مشکلی مواجه هستند از طریق شمارههای پشتیبانی اعلامی در سامانهی فروش و توزیع مواد آموزشی (88301481 021-88823140 021-88302026 021-88490220) موارد را پیگیری نمایند.
انتهای پیام
ارسال نظر