در مراسم تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مطرح شد؛

​ارتقای جایگاه علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و تقویت تعامل با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی



در مراسم تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، بر تقویت جایگاه این پژوهشگاه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌‌های علمی و پژوهشی نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مراسم تکریم دکتر فرهاد کریمی و معارفه دکترعلی محبی به عنوان رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش امروز دوشنبه 22 فروردین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این نشست ضمن تقدیر از زحمات دکتر فرهاد کریمی در دوره‌ی تصدی این مسؤولیت، بر ارتقاء جایگاه علمی پژوهشگاه و توجه به ظرفیت‌های این نهاد با بهره‌گیری از اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیر نظام پژوهش و ارزشیابی تأکید کرد.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان این مطلب که وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش، نیازمند انجام پژوهش‌های قوی و داشتن یک مرکز مطالعاتی است، افزود: استقلال عملکردی، توجه به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشگاه؛ و شکل‌گیری اقدامات و تدابیر تحولّی - مانند آنچه در شکل‌گیری کارگروه بررسی‌های فوری رخ داده است - از مواردی است که در دوره جدید فعالیت‌های این پژوهشگاه باید به آن توجه شود. 

دکتر فرهاد کریمی رئیس سابق پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ضمن تشکر از تلاش‌ها و همراهی همکارانش، پژوهشگاه مطالعات را مرجع پژوهش‌های آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی بازگرداندن زیرنظام پژوهش و ارزشیابی به پژوهشگاه، تولید پژوهش‌های متنوع، ارتقاء اقدام‌پژوهی‌ها، رشد بودجه پژوهشگاه و تصویب مجموعه برنامه‌های ارتقای کیفیت آموزشی مبتنی بر تحلیل نتایج مطالعات تیمز و پرلز در شورای عالی آموزش و پرورش را برخی از اقدامات انجام شده در این چهار سال و سه ماه تصدی خود بیان کرد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تشکر از حسن نظر و اعتماد دکتر یوسف نوری وزیر آموزش پرورش و ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و تشکر از زحمات دکتر کریمی تأکید کرد: اگر قرار است نظام تعلیم و تربیت کشور پیشرفت کند هیچ راهی جز توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعضای پژوهشگاه و همکاران این بخش یک سرمایه بی بدیل هستند که امیدواریم بتوانیم مسیر تحقق اهداف را  با تعامل آنها هموار کنیم.

دکتر علی محبی  بر لزوم تدوین سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با کمک همکاران با محوریت قرار دادن اسناد تحولی و زیر نظام پژوهش تأکید کرد.

وی افزود: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش باید بستری را فراهم کند تا بهترین‌های کشور در حوزه تعلیم و تربیت در آن حضور یابند و در این مسیر برای  برطرف کردن موانع و چالش‌ها نیازمند طراحی  نقشه جامع هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ارتباط با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یک اصل می‌باشد، یادآور شد: تمام اقدامات مربوط به طراحی و تدوین برنامه‌ریزی درسی و اشاعه آن در سازمان پژوهش انجام می‌شود. لذا باید ارتباط تنگاتنگی بین سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات وجود داشته باشد. یک بُعد از فعالیت‌های پژوهشگاه مطالعات کمک به سازمان پژوهش است و بُعد وسیع‌تر فعالیت‌های این پژوهشگاه؛ یاری رساندن به وزارت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور است.

در پایان مراسم ابلاغ دکترعلی محبی به عنوان رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و همچنین لوح تقدیر دکتر فرهاد کریمی با امضای وزیر آموزش و پرورش، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به ایشان اعطا شد.

انتهای پیام

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA