
دکتر محمدیان با اشاره به راه اندازی باشگاه معلمان مولف افزود: متون آموزشی نشانگر نصاب علمی و آموزشی کشور است و باید در آن تراز علمی در سطح ملی حفظ و قابل رقابت با متون آموزشی در سطح منطقه ای و بین المللی باشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان اظهار کرد: متون آموزشی نشانگر نصاب علمی و آموزشی کشور است و باید در آن تراز علمی در سطح ملی حفظ و قابل رقابت با متون آموزشی در سطح منطقه ای و بین المللی باشد. چراکه دانش آموزان ما در سطح منطقه و بین الملل با شرکت در مسابقات جهانی مانند المپیادها و یا آزمون های بین المللی مانند تیمز و پرلز شرکت می کنند و اهداف تعیین شده در چشم انداز بیست ساله کشور، کسب رتبه نخستین علمی را برای ایران در منطقه ترسیم کرده است.
محمدیان ضمن تاکید بر نیازهای بومی و استانی با توجه به فرهنگ قومیت های ایرانی، بر بستر سازی آن ها در آموزش های فنی و مهارتی و همچنین حوزه های فرهنگی مانند دروس استان شناسی و ادبیات اضافه کرد: در سند برنامه درسی ملی 10 تا 20 درصد محتوای کتب، برای تولید برنامه توسط معلمان کلاس و دبیران در مدرسه پیش بینی شده است. اما لازمه این کار تربیت مولفان آموزشی از میان معلمان به ویژه معلمان مجرب در سطح ملی است که امسال انتشارات مدرسه با راه اندازی باشگاه معلمان مولف، این مهم را پیگیری خواهد کرد.
ارسال نظر