رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: پرورش علمی دانشآموزان و برخورداری آنان از سواد علمی فناورانه در بُعد فردی از لوازم زندگی سالم و موفقیتآمیز و در بُعد اجتماعی لازمة بقای عزتمدار و توسعة پایدار ایران اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان ضمن بیان مطلب فوق افزود: رشد و ارتقاء توانمندیها و شایستگیهای دانشآموزان در عرصة علوم تجربی و شناخت و بهرهگیری از طبیعت به مثابه بخشی از خلقت الهی با هدف رشد و تعالی زندگی فردی، خانوادگی، ملّی و جهانی از اهداف نظام تعلیم و تربیت در اسناد تحولی است.
وی تأکید کرد: آموزش علوم تجربی در ایجاد بصیرت و بینش عمیق نسبت به درک جهان پیرامون انسان و زمینهسازی برای تعظیم خالق متعال از طریق فهم و درک عظمت خلقت بسیار ضروری است و از اینرو لازم است پرورش سواد علمی فناورانه محور مشترک تمام برنامههای آموزش علوم بهشمار آید و فراوردهها و یافتههای آن بهصورت سودمند در زندگی بهکار گرفته شود.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: مطالعه در علوم طبیعی موجب تعمیق و نگرش توحیدی و دستیابی به درک غایتمند از خلقت و بهعبارتی بازکشف و پی بردن به راز و رمز لایههای مادی هستی میشود و این مهم از محورهای اساسی تربیت علمی و فناورانه است.
ارسال نظر