
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حجت الاسلام و المسلمین محمدیان معاون وزیر و رئیس این سازمان طی بیاناتی اظهار داشت: ایجاد فرصتهای عادلانه آموزشی و تربیتی برای همه کودکان لازم التعلیم از اهداف اسناد تحولی و سیاستهای اصولی نظام جمهوری اسلامی است. در تعریف ما عدالت آموزشی امکان دسترسی به آموزش و پرورش با کیفیت برای همه فرزندان ایران فارغ از جنسیت، قومیت، مذهب، طبقة اجتماعی و منطقة جغرافیایی است.
وی ضمن تأکید بر پوشش کامل کودکان لازم التعلیم و ضرورت انسداد بیسوادی، از عدم پوشش تحصیلی برخی از کودکان و نوجوانان محروم و در حاشیه مانده که شانس و فرصتهای ارزشمند آموزش را از دست دادهاند انتقاد کرد و از دستگاههای حمایتی و مددکاری اجتماعی همانند بهزیستی، کمیته امداد و شهرداریها توجه بیشتر نسبت به این گروه از کودکان و نوجوانان را خواستار شد و افزود: توسعة دسترسی به آموزش برای چنین کودکانی سخت است ولی غیرممکن نیست و کلید اصلی این مشکل شناسایی این کودکان و تضمین طراحی آموزشهای منعطف و تغییرپذیر با شرایط آنان است.
معاون پژوهشی وزیر در ادامه یادآور شد: یکی از فرصتهای موجود در جامعه، استقبال سازمانهای غیردولتی و مردم نهاد در یاریرسانی به این کودکان است که باید از این موضوع حمایت کرد و امکان ثبت نام دوباره و برگزاری کلاسهای ویژه را فراهم آورد. وی همچنین از اقدامات آموزش و پرورش در توجه ویژه به دانشآموزان مناطق محروم و دورافتاده و برگزاری کلاسهای چندپایه و عشایری قدردانی کرد.
دکتر محمدیان در پایان تأکید کرد:حاشیه شهرهای بزرگ نیز بهعنوان یکی از نقاط تجمع کودکان و نوجوانان محروم نباید از کانون توجه نهادهای دولتی و غیردولتی مغفول بمانند.
ارسال نظر