تکنولوژی‌ جدید نمی‌توانند جای روح و عاطفه معلم را بگیرد



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر فانی در دومین جشنواره جلوه‌های معلمی، گفت: طرحی که از دو سال قبل آغاز شد به دنبال جریانی شکل گرفت که همه ما از رسانه‌ها شاهد بودیم و معلم مریوانی برای همدردی با دانش‌آموز بیمارش اقدام به تراشیدن موهایش کرد.

وی ادامه داد: بنده در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) با این معلم مریوانی دیداری داشتم که پس از آن از همکاران روابط عمومی خواستم تا این اقدامات فداکارانه را ارج نهیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در ادبیات رفتار سازمانی اصطلاحی تحت عنوان رفتار شهروندی وجود دارد که به اقدامات یک کارمند فراتر از وظایف سازمانیش اشاره می‌کند که برای این اقدامات انتظار پاداش و تشویق وجود ندارد.

فانی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش با حدود 105 هزار مدرسه و یک میلیون همکار فرهنگی قطعاً معلمان فراوانی را داریم که رفتار شهروندی سازمانی را از خود به نمایش می‌گذارند.

وی بیان کرد: اقداماتی که معلمان در دورترین نقاط کشور بدون حضور رسانه‌ها و دوربین‌ها فقط برای رضای الهی انجام داده اند. یقیناً معلمان بیشتری هستند که اقدامات فداکارانه انجام داده‌اند که ما از فداکاری آن‌ها اطلاع نداریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حرکت آموزش و پرورش در معرفی الگوهای معلمی می‌تواند در تربیت نسل آینده موثر باشد.

فانی افزود: زمانی که فناوری‌های نوین آموزشی مطرح شد برخی از افراد تصور می‌کردند این تکنولوژی‌های جدید می‌تواند جای معلم را بگیرد غافل از اینکه این ابزارها روح و عاطفه ندارند و این معلم است که به دلیل روح بزرگ می‌تواند در فرایند تعلیم و تربیت ممتاز باشد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار معلم، نوع لباس پوشیدن و لبخند و سکوت او می‌تواند الگوی دانش‌آموزان باشد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA