کارگاه نقد و بررسی اجزاء بسته آموزشی فنی و حرفه ای پایه دهم



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کارگاه ارائه، نقد و بررسی اجزاء بسته آموزشی فنی و حرفه ای پایه دهم متوسطه با حضور جمعی از صاحب نظران، مولفین و کارشناسان دفتر تالیف در حال برگزاری است.

این گزارش می افزاید: با توجه به رهنمودهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی، پس از استقرار نظام 6-3-3 مقر گردید هرسال کتابهای درسی 2 پایه تحصیلی تغییر یابد که این فرایند در سال تحصیلی 95-94 به پایه دهم می رسد. لذا دفتر تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پس از مطالعات گسترده میدانی، بررسی تطبیقی آموزش های فنی و حرفه ای بین المللی،  نیازهای دنیای کار و نیازسنجی، با دعوت از متخصصین امر اقدام به تهیه بسته آموزشی شاخه فنی، حرفه ای و کاردانش نموده که نتایج آن در این کارگاه سه روزه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. تا پس از انجام اصلاحات لازم و تائید برای چاپ آماده شود.

وی افزود: در راهکار 9-21 از سند تحول بنیادین و جزء هفتم از بند 12  برنامه درسی ملی توجه به بسته آموزشی به جای کتاب درسی در برنامه های جدید تصریح شده است براین اساس در تدوین برنامه درسی هر درس برای هررشته قالبی در نظر گرفته شده است که نقش اجزاء بسته آموزشی (یادگیری) را مشخص می­ کند. با این توضیح که محتوای طراحی شده هر فعالیت یادگیری در کدام جزء یا اجزای بسته آموزشی مانند کتاب درسی، کتاب همراه هنرجو، کتاب راهنمای هنرآموز، فیلم یا نرم افزار یا سایر موارد و رسانه­ های یادگیری قرار دارد.

2
امتیاز: 1.5 (2 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA