
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل ازقدس آنلاین- یزد: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه ملی مدارس به بنیاد رشد تبدیل می شود گفت: امروز این شبکه بیشترین بازدیدکننده را در شبکه های فارسی زبان آموزشی دارد
محمدیان در ادامه با اشاره به هوشمندسازی مدارس گفت: در هنگام ورود تکنولوژی به کشور ، سریع و بدون حساب و کتاب شیفته آن می شویم و بعدا به آسیبها و مضرات آن فکر می کنیم وهنگامی که با آسیب می شویم، تازه درصدد رفع آن چاره جویی برمی آئیم. زیرا در همان اول به فرهنگ استفاده از آن توجه نکرده در نتیجه مشکلات و آسیب ها گربیانگیر ما می شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: بنابراین باید در هوشمندسازی مدارس از مشارکت اولیای دانش آموزان بهره گرفت زیرا تکنولوژی در جامعه و مدارس ما وارد شده اما هنوز فرهنگ و محتوای درستی در این زمینه وجود ندارد.
وی نبود فرهنگ سازی مناسب در فضای فناوری، نبود آموزش منابع انسانی ، نداشتن پژوهش های آینده نگر و تضمین نبودن حقوق مالکیت فکری چهار ضعف اساسی در حوزه تکنولوژی بیان کرد و گفت: این نقاط ضعف هم در بدنه جامعه و هم در آموزش و پرورش مشکلاتی را ایجاد کرده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه تبلت دانش آموزی نیز به عنوان یک ابزار موثر در حوزه فناوری محسوب می شود افزود: تاریخ مصرف این ابزار نیز گذشته و ما اکنون به جای تبلت دانش آموزی به دنبال رمزینه نگاری و پیاده سازی سیستم کدینگ هستیم.
وی با اشاره به لزوم افزایش مهارت دانش آموزان در حوزه فناوری گفت: تا پیش تر درس مبانی رایانه در سال سوم دبیرستان ارائه می شد اما تصمیم بر این شد که امسال این درس در سال ششم و سال آینده در سال پنجم یا چهارم دبستان ارائه شود زیرا فرهنگ پذیری و ضریب هوشی دانش آموزان باعث شده یادگیری رایانه نیز در این سن به سهولت انجام شود.
ارسال نظر