به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان در جلسه مدیران سازمان پژوهش با بیان این مطلب که نیازسنجی و کشف مسائل آموزشی، پرورشی و مدیریتی مهمترین گام در تدوین اولویت های پژوهشی است، افزود: بسیاری از تحقیات ویترینی که مورد استفاده قرارنمی گیرند، بر گرفته از مشکلات مقطعی و زودگذر است نه مبتنی بر نیازهای واقعی.
وی با تاکید بر این نکته که یافته های پژوهشی باید به حل مشکل و یا کاهش آن بیانجامد، اضافه کرد: اگر نیازسنجی علمی اجرا شود و از مسایل حوزه معاونت ها، اولویت های پژوهشی استخراج شود، در کاربست آن با مشکل مواجه نخواهیم شد.
دکتر محمدیان استفاده از ظرفیت های استانی را گامی مهم و اثربخش در انجام پژوهش های منطقه ای توصیف کرد و افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی و امکانات، اولویت های پژوهشی باید به سمت پژوهش های کاربردی سوق داده شود و مدیران کاربست یافته های آن را مورد توجه قرار دهند.
وی تصریح کرد: با مشارکت سایر دستگاه ها و حمایت از پایان نامه های دانشجویان ارشد و دکترا می توان از این ظرفیت برای حل مشکلات مربوط به آموزش و پرورش استفاده کرد.
ارسال نظر