در نظام اسلامی آموزش و پرورش طفیلی و سربار نیست



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمدیان در دیدار نوروزی، ضمن تبریک حلول سال جدید و یادآوری نامگذاری سال نو به" سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت باید پیشرو و راهنمای جامعه به سوی تمدن نوین اسلامی باشد و در نظام اسلامی آموزش و پرورش طفیلی و سربار نیست.
وی افزود: آینده درخشان در گرو آموزش و پرورش متعالی است. آموزش و پرورش متعالی را معلمان تعالی‌جو، حرفه‌ای و دارای انگیزۀ بالای تربیتی شکل می‌دهند.
محمدیان تأکید کرد: خود‌باختگی، کم‌انگیزگی و تقلید بدون تأمل از دیگران، آفت شکوفایی آموزش و پرورش و مانع دستیابی به اهداف مُصَرح در سند تحول بنیادین است .
وی تدوین الگوهای اجتماعی بر اساس ضرورت‌ها و نیازهای آینده کشور مبتنی بر نظام معیار اسلامی را تضمین‌کنندۀ توسعۀ هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی نسل آینده دانست و اضافه کرد:‌ دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی و تربیتی باید هم‌راستا با اهداف چشم‌انداز بیست سالۀ کشور، کارآمدی، توانمندی و مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی مبتنی بر نظریه دینی را به دور از هرگونه اغراق و مبالغه و غبارآلودگی به صورت شفاف و روشن به نسل آینده منتقل کنند و روحیه اعتماد به نفس و افتخار به مواریث دینی و ملی را در آن‌ها اشراب نمایند.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA