ورود « برجام» به کتب درسی نیازمند گذشت زمان است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص اینکه آیا برجام به کتب درسی می‌رود یا خیر، اظهار داشت: کتابهای درسی تابع سیاست‌های تعلیم و تربیت است که دانستن آنچه برای دانش‌آموزان ضروری باشد را تعیین و ابلغ می نماید که چه مطالبی باید در چارچوب کتب درسی باشد. آیا این موضوع وارد کتب درسی شود یا خیر.

حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدیان با بیان اینکه آنچه که در حد اطلاعات عمومی، رسانه ها و در حد ژورنال مطرح می شود، امکان ورود به کتب درسی را ندارد، افزود: به مقوله‌هایی که مهم به نظر می‌رسد و روزانه مطرح می‌شوند و آثار آن بعداً مشخص شود، به عنوان نکته تاریخی در آینده در کتب درسی به آنها اشاره می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در هنگام جنگ تحمیلی در همان زمان هیچ مطلبی به کتب درسی نیامد و پس از اتمام جنگ که آثار آن مشخص شد موارد مهم و موثر آن به کتب درسی وارد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه به عنوان نمونه اگر تحریم‌های ظالمانه 10 سال دیگر برداشته شود می‌توان عوامل موثر در برجام را بررسی کرد، تصریح کرد: برخی اسناد مربوط به برجام سری و محرمانه است و نمی‌توان درباره آنها در کتب درسی صحبت کرد؛ ضمن اینکه کتاب درسی روزنامه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: ورود برجام به کتب درسی نیازمند گذشت زمان است و در آینده برخی اسناد از طریق مذاکره کنندگان روشن می‌شود و آن موقع باید در کتب درسی درباره اینکه ایران با 6 کشور قدرتمند جهان سر یک میز مذاکره کرد و ترفندها و شگردهای آن بیان و پیروزی برای کشور به دست آمد اشاره داشت و از آن درس آموخت.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA