به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: گفتار درمانی و تعارفات نمیتواند مشکل آموزش و پرورش را مرتفع و حل کند. مدرسهها برای ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی نیازمند پشتیبانیهای جدّی دولت و توسعة مشارکتهای مردمی و دخالت مربیان و اولیاء در برنامهریزیها و سیاستگذاریهاست.
وی یادآور شد: مدرسه باید مجموعه ای به هم پیوسته و کارآمد ازعناصر مؤثر و مهم در داخل و بیرون مدرسه باشد. جذابیت و اثربخشی آموزشها و فعالیتها و دخالت معلم و مربی و خانواده و نقشآفرینی دانشآموزان در ادارة مدرسه علاوه بر تقویت فرایند یاددهی و یادگیری میتواند هوای تازهای را برای تنفس در مدارس پراکنده کند.
حجتالاسلام محمدیان درادامه افزود: مدرسه و معلم باید هر روز نو به نو شوند واز تغییر و دگرگونی و بهبود روشها نترسند. باید سایة بختک امکانات و منابع مادّی را از بالای سر مدرسه و دستاندرکاران آن دور کرد تا آنها با آرامش و دور ازاضطرابهای بگیر و ببند و گزارش گیریهای صوری بتوانند تمام انرژی خود را برای همسو کردن اقدامات در جهت تحقق چشمانداز مدرسه در سند تحول به کار گیرند.
دکترمحمدیان ضمن تأکید مجدد بر راهاندازی سازمان نظام معلمی اظهار کرد: من با توجه به دستاوردها و آثارمثبت سازمان نظام معلمی و سپردن کارهای معلمان، نحوه مشارکت و نظارت بر کیفیت کار و مسئولیت معلمی به خود آنان، بر تشکیل سازمان نظام معلمی اصرار میکنم و امیدوارم به جای حرف زدن و شعار دادن به مفهوم این ضربالمثل ایرانی توجه کنیم که دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
ارسال نظر