به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدیان در جلسه شورای تحقیقات و شورای بررسی و تحلیل محتوای استان همدان تصریح کرد: زمانی که نهاد علمی به جای تولید فکر و اندیشه به تکرار مفاهیم گذشته بپردازد، سرعت رشد و تحول در نظام تعلیم و تربیت ما کمتر و کمتر می شود.
وی همچنین ضرورت توجه به اسناد تحولی به عنوان یک مهم را مدنظر قرار داده و اضافه کرد: در اسناد تحولی کلیدواژههایی همچون "حیات طیبه" وجود دارند که در هیچ یک از منابع علمی مرتبط با برنامههای درسی، دیده نمیشود و لذا ضرورتاً بایستی مسئولین استانی نسبت به چنین کلیدواژهها آگاهی و دانش لازم را داشته باشند. در همین راستا به ویژه بایستی معاونین آموزشی با مطالعه کتب درسی و مقدمه آنها، مشکلات مرتبط با معلمان و دانشآموزان را مرتفع سازند.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر زمان حال و آینده به عنوان یک ضرورت در جهت ایجاد انگیزش، خلاقیت و آفرینندگی افزود: مسئولین بایستی به جای خاطره گویی که بازگشت به گذشته و تجربه حس ناخوشایند تأسف را در پی دارد، به بیان خواستها و آرزوهای پیش رو متمرکز شوند که منجر به آفرییندگی، خلاقیت و امید میباشد.
دکتر محمدیان همچنین با اشاره به اینکه در برهه حساسی از تاریخ نظام تعلیم و تربیت قرار گرفتهایم تصریح کرد: نظام فکری ما حاکی از این است که پیشرفت و پسرفت ما در پی تعالی آموزش و پرورش خواهد بود. لذا در همین راستا توجه به تعالی دانش معلمان، دانش خانوادهها متمرکز بر دوره ابتدایی، جمعآوری و ثبت اقدام پژوهی، برگزاری جشنوارهها و استفاده از تجربیات، احیاء و توسعه شورای تحقیقات و استفاده از افراد صاحبنظر، عالم و مجرب دارای تخصصهای مورد نیاز را مورد توجه ویژه قرار دادهایم.
معاون وزیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نهاد آموزش و پرورش بایستی پیشرو در تغییر و تحول باشد، افزودند: نظام تعلیم و تربیت ما، دولتساز و نظامساز است و معلم در این وادی، کلید تحول میباشد.
شایان ذکر است: در این بازدید یکروزه آقایان رضاعلی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و دبیرخانه امور استانها، خزاعی مدیر کل جدید استان، مهری معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی و اعضای شورای معاونین اداره کل استان همدان نیز حضور داشتند.
ارسال نظر