
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، صبح روز سه شنبه 27مهرماه، کارگاه علمی -آموزشی روشهای تدریس پژوهش محور، توسط معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی و با همکاری معاونت آموزش متوسطه استان و حضور معلمان برگزیده و پژوهشگر برگزار شد.
علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش، در ابتدای این کارگاه علمی -آموزشی گفت: ما بایستی از ظرفیت بسیار خوب و عظیم نیروی انسانی در آموزش و پرورش و با کمک تحقیق و پژوهش و رویکرد پژوهش محوری در فرآیند یادگیری، دانش آموزانی پرسشگر را تربیت کرده و همچنین تنگناهای آموزشی و تربیتی این دستگاه عظیم را شناسایی و رفع نماییم.
وی افزود: ضرورت امروز ایجاب می کند که ما دانش آموزانی پرسشگر و خلاق تربیت کنیم و این امر مهم، تنها به وسیله ی معلمانی محقق می شود که خود کاوشگر بوده و در یادگیری رویکرد کاوشگری را در پیش گیرند.
بیرانوند تصریح کرد: نگاه ما به کیفی سازی برنامه هاست، لذا رشد کیفی در فعالیت های آموزش و پرورش، محور اصلی کار ما در این دستگاه عظیم است؛ که قطعاً می توان با پژوهش های تخصصی و در پیش گرفتن روش های یادگیری دانش آموزمحور توسط معلمان این امر تحقق پیدا کند.
در این کارگاه علمی – آموزشی که با حضور اساتید برجسته دانشگاه ایلام برگزار شد، معلمان پژوهشگر با رویکرد پژوهش محوری و شیوه های آن در فرآیند یاددهی – یادگیری آشنا شده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ارسال نظر