ریشه کنی تبعیض و ایجاد عدالت آموزشی، فلسفه اساسی انقلاب اسلامی بود



به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کرمان، محمد محسن بیگی در گردهمایی مدیران مدارس عشایری استان با تبریک دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آموزش دانش آموزان عشایر در دورافتاده ترین نقاط کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی در اجرای عدالت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه معلمی در مدارس عشایری بخصوص مناطق صعب العبور ایثارگری است خاطر نشان کرد: اگر معلم در کار خود روحیه ایثارگری و فداکاری داشته باشد به بهترین نحو می تواند امرتعلیم و تربیت را به سر منزل مقصود برساند.

وی از شناخت، ساماندهی، کنترل، نظارت و ارزشیابی به عنوان اصول مدیریتی نام برد و تاکید کرد: مدیران مدارس باید نقش رهبری آموزشی داشته باشند و بر همه فرایندهای تعلیم و تربیت نظارت داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیریت مدرسه از مدیریت در یک نهاد و ارگان نیز مهم تر است، زیرا تمامی اهداف آموزش و پرورش در مدارس محقق می شود.

محسن بیگی برکیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس عشایری تاکیدکرد و افزود: کیفیت بخشی در حوزه آموزش و پرورش به صورت عام مهم است، اما به این مهم در آموزش و پرورش عشایری باید توجه خاص شود، زیرا دانش آموزان عشایر اراده و احساس نیاز بیشتری به پیشرفت و تعالی دارند و باید از این ظرفیت و اراده در راستای کیفیت بخشی حد اکثر استفاده شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بیشترین سهم را در پیشرفت و توسعه کشور دارد، گفت: اگر نیروی انسانی متعهد و کار آمد توسط آموزش و پرورش تربیت شود، پیشرفت و توسعه کشور در همه ی زمینه ها فراهم می شود.

محسن بیگی از مدیران مدارس عشایری خواست که در فرایند یاد دهی یادگیری مدارس نقش یاد گیرنده داشته باشند و دانش علمی و حرفه ای خود را در زمینه مدیریت مدارس بروز کنند

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA