هر سال 300 ارزیاب، پنج هزار عنوان کتاب رسیده را ارزیابی می‌کنند



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست مسئولان آموزش و پرورش به‌منظور اجرای هماهنگ مصوبۀ 828 شورای عالی آموزش و پرورش، که مدارس را ملزم به استفاده از منابع آموزشی و تربیتی استاندارد و مورد تأیید سازمان پژوهش می کند، برگزار شد.

در این نشست که به دعوت سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و با حضور معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و نمایندۀ معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی و مشاوران و کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، بر لزوم هماهنگی و هم‌صدایی در اجرای قوانین تأکید شد.

در این نشست، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در سخنانی با اشاره به رواج کتاب‌های کمک آموزشی غیراستاندارد و شکل‌گیری مصوبه 828 در شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: حدود 300 ارزیاب، که متشکل از مؤلفان و اعضای شورای برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی و معلمان مجرب‌اند، هر سال پنج هزار عنوان کتاب رسیده را ارزیابی می‌کنند و حدود 60 درصد آن‌ها را در قالب فهرستگان و کتاب‌نامه رشد و سایت سامان‌کتاب یا سامانه کنترل کیفیت به مدارس معرفی می‌کنند. در نهایت تعدادی از بهترین کتاب‌ها در پایان کتاب‌های درسی معرفی می‌شوند و در جشنوارۀ سالانه کتاب رشد به رقابت می‌پردازند.

ناصری با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های  کتاب برای دانش‌آموزان، توسط معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش و تجهیز کتابخانه‌ها توسط این معاونت گفت: ما انتظار داریم، هنگام برگزاری این نمایشگاه‌ها، فقط کتاب‌هایی خریداری شود که قبلاً به عنوان کتاب مناسب مورد تأیید قرار گرفته‌اند و از انتشار فراخوان عمومی و بررسی مجدد کتاب که معمولاً در یک فرصت چند روزه صورت می‌گیرد و ممکن است دقیق نباشد، خودداری کنند که این خواستۀ ایشان از سوی دکتر مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره مورد تأیید و تأکید قرار گرفت.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA