به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمن پژوهش و برنامهریزی آموزشی نشست کرسی ترویجی تحت عنوان«حرفهای سازی(Vocationalisation) آموزش متوسطه: چرا و چگونه؟» برگزار شد.
در این نشست آقای دکتر احد نویدی دانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ایدة خود را در حضور دو نفر از نقادان، آقایان دکتر علی اصغر خلاقی و دکتر عباس صدری و جمعی از کارشناسان حوزه ستادی ارائه کردند.
جناب آقای دکتر تورانی سرپرست محترم سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و جناب آقای دکتر کریمی ریاست محترم پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این نشست حضور داشتند.
نویدی گفت: انحراف از اهداف اصلی به عنوان یکی از مسایل اصلی و پایدار نظام آموزشی ایران تلقی میشود و برای تغییر و اصلاح آن تدابیر مختلفی اتخاذ شده است. در همة اقدامهای اصلاحی، افزایش سهم آموزش فنی و حرفهای مورد توجه قرار گرفته است امّا، نتیجه مورد انتظار حاصل نشده است
وی افزود: هدف نظام آموزشی، هدایت افراد به اشتغال در مشاغل مرتبط با مهارت کسب شده نیست بلکه فراهم کردن فرصتهایی برای «کسب تجارب عمومی ناظر بر دنیای کار» است. در واقع، در اینجا هدف آموزش انتقال مستقیم به بازار کار نیست بلکه هدف آن کسب تجارب اولیه و آشنایی با دنیای کار و آماده کردن دانشآموزان برای آموزش حرفهای فشرده در مرحله بعدی است.
ارسال نظر