به گزارش خبر مرکز روابط عمومی و امور بین الملل سازمان در صدوبیست ودومین نشست شورای هماهنگی علمی که در دفتر ریاست سازمان برگزار گردید دکتر تورانی سرپرست سازمان گفت: هدف گزاری خوب کمک به رشد حداکثری ظرفیت وجودی افراد و نیز بهره مندی آیندگان از فعالیت های جاری سازمان سه شاخص اصلی در ارزیابی موفقیت و مدیریت صحیح هر سازمانی است.
در نقد فرآیند 4 ساله طراحی راهنمای برنامه درسی حوزه تربیت و یادگیری علوم انسانی و مطالعات اجتماعی که توسط دکتر پرتوی مقدم مجری این طرح تشریح گردید سایر کارشناسان و مدعوین نشست به تبیین دیدگاه های حرفه ای خود پرداختند از جمله: خانم دکتر بلوسی نماینده شورای عالی آموزش و پرورش یادآوری نمود که در تدوین اهداف طرح، شیوه های یاددهی، یادگیری، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، صلاحیت های اختصاصی معلم، منابع و امکانات و تجهیزات مورد نیاز و شایستگی های خاص و کارکردهای مختص این حوزه مغفول مانده اند.
آقای مددی مشاور وزیر در امور سند تحول اشاره کرد که اهداف بیان شده در طرح فقط یکی از ساحت های شش گانه سند تحول را پوشش می دهد و در این صورت این حوزه نخواهد توانست تربیت شش ساحته اشاره شده در سند تحول را محقق سازد و این راهنما همچنین نباید فقط مختص به نشر کتب درسی باشد بلکه باید سایر رسانه های آموزشی – تربیتی را شامل گردد.
آقای دکتر کریمی معاون وزیر و رئیس مرکز بین الملل مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش معتقد بود از آن جا که حوزه تربیت بیشترین چالش را در جامعه سبب می شود، باید تدوین چنین برنامه هایی با سرعت بیشتری انجام شود و به جهت همسویی با روندهای جدید و بین المللی شدن آموزش چهار چوب این طرح باید آنقدر منعطف باشد که بتواند زبان مشترک جهانی و روندهای جدید را در خود پذیرا شود.
خانم دکتر کشاورز عضو شورای هماهنگی علمی سازمان در نقد این طرح اذعان داشت بار تربیتی برنامه خصوصا در منطق کار باید تقویت شود و به یک اندازه مساوی به تربیت اقتصادی- اجتماعی- سیاسی- فرهنگی و زیست محیطی پرداخته شود.
آقای دکتر فتحی واجارگاه عضو شورای هماهنگی علمی سازمان اظهار داشت باید تشریح متدولوژی در فلوچارت و گراف شفاف را به عنوان روکش برای تمامی برنامه ها مد نظر قرار دهیم و نیز نقش تحولات اجتماعی را در رابطه با تاثیرشان بر آموزش و نیازهای دانش آموزان به شکلی گویاتر در طرح تبیین کنیم.
خانم دکتر آمنه احمدی ناظر علمی طرح معتقد بود سخت ترین بخش تدوین راهنما روبروی ما دوگانگی بحث ها بود ،این که آیا این برنامه باید محصول مبانی باشد یا محصول تحولات . بدست آوردن یک توازن برای پاسخ گویی به هر دو انتظار بسیار چالش برانگیز بود و ی در ادامه گفت، تطبیق برنامه درسی با ادبیات جهانی و رسیدن به نگارش شیوه های ساده و نسخه ی مدرسه ای این برنامه نیز چالش بعدی ما در ادامه این فرایند خواهد بود.
خبر : اشرف پوری
ارسال نظر