به گزارش خبر روابط عمومی و امور بین الملل از نشستی که دکترامانی مدیرکل دفتر تالیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری با هیات رئیسه و روسای کمیسیونها و کمیته اصلاح آئیننامه داخلی نهمین دوره مجلس دانشآموزی داشت ،دکتر امانی اظهار داشت : کتابهای جدید نیاز به موقعیتهای یادگیری متفاوت وخلاقانه تری دارند .آموزش ، تکلیف و امتحان شان با روش های گذشته فرق دارد چون مساله محورند. 50درصد از سهم موفقیت در سیستم آموزشی به فرهنگ یاددهی –یادگیری (پداگوژی)، 25درصد به کتاب خوب و استاندارد و 25درصد باقی مانده به امکانات کلاس ومدرسه مربوط می شود
دکتر امانی همچنین به سه استانداردو شاخص اصلی برای چاپ و نشر کتب درسی اشاره کرد .شاخص اول صحت علمی دوم شاخص پداگوژی (علم و هنر فرآیند یاددهی -یادگیری) و سوم استانداردهای ارزشی کتاب ( ارزش های فرهنگی ،دینی،اجتماعی، محیط زیستی ،تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی و .... )است .
خبر: اشرفپوری
ارسال نظر