این مطلب را حجتالاسلام و المسلمین حمید محمدی، معاون تألیف و تولید مواد و رسانههای آموزشی در بیست و یکمین نشست هم اندیشی سردبیران و مدیران داخلی نشریات و مجلات رشد عنوان کرد و افزود: نشریات رشد باید بهعنوان یک بسته آموزشی دیده شود و بتوانند در کنار کتابهای درسی، از استقلال واقعی برخوردار باشند.
وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و امکانات نشریات رشد را در بسیاری از کشورها نمیتوان یافت، تصریح کرد: در نشریات رشد شبکه تعاملی فراسازمانی شکل خواهد گرفت تا با خانوادهها، جوامع مرجع و نیازهای اجتماعی در ارتباط باشند.
محمدی با اشاره به اینکه نشریات رشد باید در زنجیره ظرفیتهای یادگیری قرار گرفته و از نگاه تجزیهای دور باشند، یادآور شد: اگر زبان و ادبیات جذاب ژورنالیستی در نشریات استفاده شود در ایفای نقش قوی خود موفق خواهند بود.
وی با اشاره به پیگیری سه برنامه تمهیدگری، تسهیلگری و تکمیلگری در نشریات خاطرنشان کرد: آنچه را که به هر شکلی در کتابهای درسی قابل طرح و پیگیری نیست باید در نشریات منعکس و پیگیری کرد.
معاون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تصریح کرد: نشریات باید در جهت مدرسه و دانشآموز تراز حرکتت کند.
وی همچنین با تأکید بر گفتمانسازی جریان رسانهای برای تبیین و اجراسازی سند تحول بنیادین و سند ملی برنامه درسی توسط نشریات یادآور شد: سیاست ما حضور در گیشههای عمومی فروش نشریات نیست، ولی کیفیت و محتوای نشریات باید در سطحی باشد که در جامعه نیز در عرصه فروش متقاضی و مخاطب بیرونی داشته باشیم.
ایشان در این راستا، یادآور شد: جاذبه و زیباییهای نشریات و محتوای آن را باید بهگونهای بالا برد که درصورت نبود حمایتهای سازمانی، بتوانند باز به فعالیت و بقای خود ادامه دهند.
محمدی خواستار تدوین نظام موضوعی سوابق، فعالیتها و آثار نشریات رشد شد و اصلاح سیستم توزیع را از جمله دیگر اهداف مهم مورد توجه سازمان پژوهش عنوان کرد.
وی در پایان سخنانش، با تأکید بر شناسایی و نهایت استفاده از ظرفیتهای افراد خوش فکر و خوش قلم در آموزش و پرورش برای نشریات رشد، همکاری آنان با قلم فاخر و اندیشه پویا خودر ا عامل موفقیت نشریات عنوان کرد.
ارسال نظر