کتاب"درک مطلب به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری و LD" با ترجمه علی اصغر سورتیجی توسط انتشارات مدرسه منتشر شده و در اختیار علاقمندان می باشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، درک مطلب عالیترین سطح در فرایند خواندن است و نقشی محوری در یادگیری و موفقیت تحصیلی ایفا میکند... عوامل متعددی در دستیابی به مهارتهای درک مطلب اثرگذارند که این کتاب به آنها میپردازد (به جز عوامل درونی و ارثی). مخاطبان این کتاب هم دانشآموزان عادی و هم مبتلایان به مشکلات یادگیری هستند. کتاب بر روشهای آموزش درک مطلب بین دانشآموزان ناتوان در یادگیری و دچار مشکل در خواندن متمرکز است. البته بر تمرینهای خاصی که بر اساس پژوهشها تدوینشدهاند نیز تأکید ویژه دارد. همچنین، توصیفی از بنیانهای دانشی در حوزههای مرتبط با درک مطلب عرضه میکند و راهبردهایی برای معلمان در کار با دانشآموزان را دربردارد
نویسنده: جانت کی. کلینگنر، شارون وون، آلیسون بوردمن
ناشر: انتشارات مدرسه/ 1397