
یکی از جنبه های حیاتی سازمان ها پرداختن به حوزه آموزش و یادگیری جهت توسعه شایستگی ها و مهارت های کارکنان و کلیه ذی نفعان برای رشد و توسعه شاخص های کلیدی سازمان متبوع می باشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کتاب حاضر ضمن توسعه مدل ها، ابزارها و روش های آسیب شناسی و عارضه یابی آموزشی پیشین، کانون توجه خود را به تغییر در شاخص های فنی و عملیاتی و توجه به ارائه مثال های عینی و اجرا شده قرار داده تا مدیران و کارشناسان منابع انسانی، بهسازی، توسعه و آموزش و یادگیری با مراجعه و مطالعه این اثر، فرآیند آسیب شناسی آموزش و یادگیری منابع انسانی را با رویکردی عملیاتی و مناسب برنامه ریزی و سازماندهی نمایند.
فهرست مطالب :
بخش اول : الگوها و مبانی نظری آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل اول- مبانی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل دوم – الگوهای آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل سوم – ارزیابی الگوهای آسیب شناسی آموزشی
فصل چهارم – اصول آسیب شناسی آموزشی
فصل پنجم - انواع سازمانها و سناریوهای آسیبشناسی آموزش و بهسازی آنها
فصل ششم- منابع تعیین شاخص ها و نشانگرهای آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل هفتم- روشها و فنون آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل هشتم - ترسیم وضعیت موجود شاخص های تعیین شده در سازمان
فصل نهم- تعیین برنامه های بهبود و تدوین پروفایل برنامه های بهبود
فصل دهم- اولویت بندی برنامه های بهبود
بخش دوم : نمونههای عملی آسیبشناسی آموزشی در سازمانها
فصل یازدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی صنایع بزرگ
فصل دوازدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمانهای مدیریت خدمات شهری
فصل سیزدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمانهای مدیریت خدمات آموزشی ورزشی
فصل چهاردهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمانهای خدمات اجتماعی
فصل پانزدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمانهای بخش مالی و اعتباری
نویسنده: کورش فتحی واجارگاه
ناشر: آییژ
سال نشر: 1398/ 180ص.