آسیب شناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی: رویکرد کاربردی و عملیاتی



یکی از جنبه های حیاتی سازمان ها پرداختن به حوزه آموزش و یادگیری جهت توسعه شایستگی ها و مهارت های کارکنان و کلیه ذی نفعان برای رشد و توسعه شاخص های کلیدی سازمان متبوع می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کتاب حاضر ضمن توسعه مدل ها، ابزارها و روش های آسیب شناسی و عارضه یابی آموزشی پیشین، کانون توجه خود را به تغییر در شاخص های فنی و عملیاتی و توجه به ارائه مثال های عینی و اجرا شده قرار داده تا مدیران و کارشناسان منابع انسانی، بهسازی، توسعه و آموزش و یادگیری با مراجعه و مطالعه این اثر، فرآیند آسیب شناسی آموزش و یادگیری منابع انسانی را با رویکردی عملیاتی و مناسب برنامه ریزی و سازماندهی نمایند.

فهرست مطالب :                 

بخش اول : الگوها و مبانی نظری آسیب‌شناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی

فصل اول- مبانی آموزش و بهسازی منابع انسانی

فصل دوم – الگوهای آسیب‌شناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی

فصل سوم – ارزیابی الگوهای آسیب شناسی آموزشی

فصل چهارم – اصول آسیب شناسی آموزشی

فصل پنجم - انواع سازمان‌ها و سناریوهای آسیب‌شناسی آموزش و بهسازی آن‌ها

فصل ششم-  منابع تعیین شاخص ها و نشانگرهای آسیب‌شناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی

فصل هفتم-  روش‌ها و فنون آسیب‌شناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی

فصل هشتم - ترسیم وضعیت موجود شاخص های تعیین شده در سازمان

فصل نهم- تعیین برنامه های بهبود و تدوین پروفایل برنامه های بهبود

فصل دهم- اولویت بندی برنامه های بهبود

بخش دوم : نمونه‌های عملی آسیب‌شناسی آموزشی در سازمان‌ها

فصل یازدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی صنایع بزرگ

فصل دوازدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمان‌های مدیریت خدمات شهری

فصل سیزدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمان‌های مدیریت خدمات آموزشی ورزشی

فصل چهاردهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمان‌های خدمات اجتماعی

فصل پانزدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمان‌های بخش مالی و اعتباری

نویسنده: کورش  فتحی واجارگاه        

ناشر: آییژ

سال نشر: 1398/ 180ص.