ایده‌های اصلی برای منتورینگ معلمان ریاضی



کتاب «ایده‌های اصلی برای منتورینگ معلمان ریاضی» نوشته دکتر فرشته زینی‌وند نژاد روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ منتورینگ تازه معلمان توسط افراد باتجربه یکی از موضوعات آموزش ریاضی است که در دوره‌های آموزش معلمان مورد توجه قرار می گیرد. کتاب حاضر بر این اساس طراحی شده با این تفاوت که منتورینگ تازه معلمان ریاضی بر اساس یافته‌های پژوهشی آموزش ریاضی درباره مفاهیم مختلف ریاضی و فرایندهای ریاضی از جمله تفکر و استدلال است. در این کتاب به تفکر ریاضی، استدلال هندسی، استدلال جبری، استدلال عددی و استدلال تابعی پرداخته شده است. انتخاب مفاهیم کتاب با دقت و بر اساس اولویت‌های پژوهشی بوده و در پایان هر قسمت، منابع پژهشی مرتبط معرفی شده که محققان و معلمان ریاضی می توانند برای مطالعه و بررسی بیشتر به آنها مراجعه کنند.

علاوه بر این معرفی منابع نوشتاری، منابع دیجیتالی و نقش آن ها در ارتقای تفکر و استدلال همراه با مستندات مربوطه آورده شده است. در کتاب به پروژه‌های مطرح آموزش ریاضی که در موسسات علمی بزرگ دنیا انجام شده‌اند نیز پرداخته شده که می توان به پروژه اعداد گویا اشاره کرد که به وسیله بنیاد ملی علوم در مینه سوتا انجام شده است که می تواند هم در کلاس های حضوری و هم در کلاس های مجازی به کار برود. رویکردهای آموزشی نوآورانه‌ای در کتاب بیان شده که می تواند توسط منتوران و همچنین معلمان در کلاس های درس ریاضی برای ارتقا فرایندهای ریاضی و یادگیری مفاهیم ریاضی استفاده شوند.

انتهای پیام