
کتاب «معلم یادگیرنده یادگیری حرفهای مبتنی بر همکاری» منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اثر حاضر دربردارنده مجموعه مقالاتی است که استادان دانشگاه هنگ کنگ در خصوص فرازها و فرودهای درس «تمرین دبیری» یا کارورزی دانشجویان تربیت معلم نوشته اند و نشان داده اند که داوطلبان حرفه معلمی از چه آموزش هایی برای کاربست شیوه های جدید تدریس استفاده می کنند، با چه مشکلات و مسائلی روبرو هستند و چگونه بر غنای حرفه ای خود افزوده اند. این کتاب می تواند منبع الهام بخشی برای کلیه استادان دانشگاه در رشته های دبیری، دوره های تربیت معلم، آموزش های ضمن خدمت و برنامههای تقویت و آشناسازی معلمان با روش های نوین تدریس باشد. تجربه هنگ کنگ به عنوان یکی از موفق ترین نظام های آموزشی در هزاره جدید می تواند منبع الهام قوی برای پرورش رشد حرفهای و تربیت معلمانی کارا در نظام آموزشی ایران باشد.
نویسنده: اورا کوو
مترجم: عباس معدن دار
ناشر: آییژ
سال نشر: 1394/ 131ص.