کلاس هوشمند خوب نیست!



مدیر سایت: ( نقل مطالب و مقالات دیگران در سایت صِرفا بمنظور تضارب آراء و تعاطی اندیشه ها صورت می پذیرد. لذا نباید بمنزله تائید  و یا عدم تائید آن از سوی مسئولان سازمان پژوهش تلقی گردد.)

زیرا اندیشه, زیربنای حیات و حرکت انسان و جوهرهء وجود آدمی است بالندگی و سلامت این اندیشه با عواملی چند گره می خورد که مهم ترین آن, تضارب آرا و تعاطی افکار است.

گفت وگوهای علمی, رایزنی فکری, بحث و مباحثه, نقد و نظر و در پالایش و رشد اندیشه سهمی به سزا دارد. امروزه با گسترش وسایل ارتباطی, زمینهء برخورد اندیشه ها بیش از گذشته فراهم است.

عالمان و فرهیختگان این عصر به آسانی و سهولت می توانند با همگنان علمی خود به بحث نشسته و ارتباط علمی برقرار سازند.
کناره گرفتن از این خوان گسترده نشانهء کوته فکری و بازماندن از کاروان معرفت است.
تعاطی افکار, بر سه رکن استوار است:
سعهء صدر و استقبال از دیگر اندیشه ها
وارسی علمی و منصفانه
روحیهء حق پذیری و صواب جویی.
شک نیست که این سه رکن, زمانی حاصل می شود که ارباب معرفت و صاح بان فکر بدان التزام ورزند. 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا به نقل از ساینس اجوکیشن، پژوهشگران علوم آموزشی دریافته اند که کلاس های هوشمند و آموزش مجازی منجر به کاهش میزان یادگیری می شود.

در این پژوهش که با هدف بررسی تاثیر اینترنت بر آموزش صورت گرفته، آمده است که استفاده از فضای مجازی و کاربرد اینترنت در میان دانش آموزان سبب کاهش تمرکز و افت آموزشی می شود.

این بررسی بیان می کند که کلاس های سنتی و بدون نت به مراتب از بازده بالاتری نسبت به کلاس های هوشمند برخوردارند و استفاده از ابزارهای رایانه ای و اینترنت سبب کاهش تمرکز و در نتیجه کاهش یادگیری می شود.

ارسال نظر

Image CAPTCHA