دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حامی نخستین جشنواره "تکنولوژی آموزشی" در ایام برپایی نمایشگاه به برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارشناسان ساماندهی منابع آموزشی و تولیدکنندگان این عرصه اقدام کرده است که طی آن کارشناسان ضمن معرفی اهداف و فرایند اعتباربخشی به منابع آموزشی در بخش غیرمکتوب، به پرسشهای تولیدکنندگان پاسخ گفتند.
زهرا شامانیان کارشناس و ارزیاب دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در بخش غیرمکتوب در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، که در نشست تخصصی "تهیه و کاربرد نرمافزار آموزشی با رویکرد تکنولوژی آموزشی" در نخستین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی حضور داشت، با اشاره به مزایای استفاده از هوش هیجانی در تقویت روحیه پرسشگری کودکان و نوجوانان گفت: این کار می تواند از طریق دستورزی انجام شود که در بالابردن قوه خلاقیت موثر است و در آینده می تواند منجر به ابتکار و اختراع شود؛ بسیاری از وسایل آموزشی حتی اشیاء ساده و گاه بلااستفاده موجود در منازل ابزار این دستورزی هستند.
وی افزود: البته یک سری نکات فنی ضرورتا باید در ین وسایل رعایت شود و به لحاظ کاربری هم ایده خلاقانه ای در پشت آن وجود داشته باشد.
کارشناس کنترل کیفیت منابع آموزشی با اشاره به برخی اشکالات موجود در وسایل و نرمافزارهای آموزشی گفت: یکی از اشکالات منابع آموزشی غیرمکتوب که برای ارزیابی به دفتر انتشارات و تکنولوژی ارسال می شوند این است که گروه سنی در آنها رعایت نشده است. من پیشنهاد می کنم تولیدکنندگان به این نکته توجه کنند و در تولید وسایل و نرم افزارها یا فیلم های آموزشی با تولید نسخههای مخصوص هر گروه سنی کار را برای معلمان و والدین دانش آموزان در انتخاب منابع آموزشی راحت تر کنند.
نخستین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی با مشارکت "دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی" از 13 تا 16 بهمن 95 در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این نمایشگاه به همت موسسه سامان اندیشان طلوع علم (ساطع) و با حمایت دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی راه اندازی شد که 60 تولیدکننده داخلی در آن شرکت داشتند.
ارسال نظر