زرافشان



هنوز نمی‌دانیم که شادی‌های مُجاز چیست !

علی زرافشان که تا همین چند وقت پیش به مدت ٦سال معاون امور متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش بوده و همواره خودش را معلم می‌داند، در جواب این‌که در چنین موردی دقیقا چه باید کرد، گفت: «قبل از آن‌که وضع شادی را در مدارس بررسی کنیم، باید ببینیم این وضع در جامعه چگونه است؛ وقتی ما جامعه شادی نداریم، چطور می‌توان انتظار داشت مدارس بانشاطی داشته باشیم.



سند تحول بنیادین و سند 2030 دوسند رقیب یا موازی نیستند

ابتدا از تدوین فلسفه تعلیم و تربیت مبتنی بر مبانی فلسفه اسلامی کارآغاز شد و در ادامه فعالیت های علمی دیگر،  درنهایت در سال 90 بعد از 10 سال تلاش، این سند به بار نشست و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در سال 90 این سند برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ و ازآن زمان تا کنون آموزش و پرورش، مفاد موجود در فصل هشتم سند را اجرایی کرده است .