عضو هیات علمی دانشگاه



به بهانۀ بهار: طبیعت، وارونۀ تربیت

بهار چنان چون تربیت است که می توان گفت دوقلوی آن است. بهار در همه جلوه هایش به تربیت می ماند؛ با بیداری پس از خفتن، با ظهور پس از نهفتن، با لبریزی از شکفتن و با بی محابا رُستن.

بهار سراسر به تربیت می ماند جز آن که وارونه است. درختان را می رویانند اما آدمیان خود باید برویند. بهار در بند ضرورت است و تربیت در بند آزادی! اگر بند ضرورت از دست و پای طبیعت بریده شود، در انتظار بهار نشستن بیهوده خواهد بود. با وجود این ضرورت است که وقتی باران بر سر و روی درختان باریدن می گیرد، خواب را در جا از سر آنها می رباید و آب حیات را بی تردید در رگهای آنها به جریان می اندازد. 



نظریه بدون عمل!

ارزشیابی توصیفی: نظریه بدون عمل!

چکیده

نوآورانه بودن ارزشیابی توصیفی و اجرای آن به‌عنوان رویکرد جایگزین ارزشیابی سنتی در مدارس ابتدایی، با توجه به نقش ویژه‌ای که نظام ارزشیابی در یادگیری ریاضی دانش‌آموزان دارد، پژوهشگر را  بر آن داشت که کاری در این زمینه انجام دهد و تأثیر ارزشیابی توصیفی را بر یادگیری ریاضی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی بررسی نماید. اصلی‌ترین یافتة تحقیق این بود که معلمان، درک درستی از ارزشیابی توصیفی و چگونگی استفاده از آن جهت ارتقای جریان یاددهی- یادگیری ریاضی ندارند، بنابراین نیازمند به حمایت‌های بیشتر علمی و نمونه‌های عملیِ قابل اجرا هستند.