دکتر نادر سلسبیلی



ارزیابی برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران بر اساس ملاک های برگرفته از دانش نظری حوزه مطالعات برنامه درسی

تحلیل و ارزیابی نقادانه برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با توجه به ملاک های برگرفته از دانش نظری حوزه مطالعات برنامه درسی با تاکید بر مباحث دیدگاه های برنامه درسی و برنامه درسی ملی، به منظور شناخت تفاوت ها، انحراف ها و کاستی های سند برنامه درسی ملی تدوین شده انجام پذیرد و توصیه هایی جهت بازنگری آن حاصل اید.



کاوشگری در مورد مراحل و روند تدوین سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران

پژوهش حاضر با هدف شناسایی مراحل و روند تدوین برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی براساس دانش نظری موجود در حوزه طراحی و تدوین برنامه درسی و بررسی نحوه انجام آسیب شناسی و نیازسنجی های لازم در تدوین برنامه درسی ملی، انجام گرفته است.



بررسی و تحلیل برنامه درسی ملی تدوین شدۀ جمهوری اسلامی ایران

بررسی و تحلیل برنامه درسی ملی تدوین شدۀ جمهوری اسلامی ایران براساس دانش نظری حوزه برنامه درسی، تجارب نظامهای آموزشی و زیرنظام برنامه  درسی در اسناد مربوط به تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط دکتر نادر سلسبیلی مدیر گروه پژوهشی مبانی برنامه ریزی درسی انجام شد.



تمرکززدایی در آموزش و پرورش با تاکید بر برنامه ریزی درسی مبتنی بر مدرسه

هماهنگی و تدوین: 

در حوزه آموزش و پرورش، تمرکزگرایی به مفهوم رفتن به آن سمتی است که اختیارات بیشتری در دست حکومت و مدیریت مرکزی نظام آموزشی قرار می‌گیرد و به مقدار کمتری حق تصمیم‌گیری به واحدهای مؤسسه‌ای پایین‌تر داده می‌شود و در نتیجه کنترل بیشتری بر آنها اعمال می‌شود.