مرگ مدرسه، تکرار انحراف مدرسه از اصالت خود
تاریخ 12 مرداد, 1398 - 14:58.برخلاف فلسفه غرب که بر محور دکارت میچرخد و بر دوگانگی تکیه دارد، فلسفه ملاصدرا بر وحدت در عین کثرت تاکید کرده است. در تبیین مدرسه و دلایل کارکرد و عدم کارایی مدرسه مشغول شدن بر دوگانگیهایی مانند مرگ مدرسه و یا حیات مدرسه موجب هدر دادن زمان میشود که در شرایط کنونی برای نظام آموزش و پرورش ارزشمند است. این مشغولیات آکادمیک نه تنها کمکی به اثربخشی مدرسه نمیکند بلکه انحراف تاریخی مجددی را در مسیر رشد مدرسه بوجود خواهد آورد که دیگر برگشتی نمیتوان برای آن به تصویر کشید.