معلم نه تنها خود سرمایه اجتماعی است، بلکه مولد سرمایه اجتماعی پایدار است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان با تاکید بر توجه به شان و منزلت اجتماعی معلم، اعاده مرجعیت فرهنگی و تربیتی را ضرورت عملیاتی شدن نقشه مهندسی فرهنگی دانست و اظهار کرد: احترام و بزرگداشت مقام معلم نسبت مستقیم با میزان رشد فرهنگی و قدرشناسی جامعه دارد.

وی با اشاره به اسناد تحولی آموزش و پرورش افزود: نگاه کارمندی داشتن به معلم، فرصت های پژوهش، تداوم آموزش و ایفای نقش الگویی را از معلم سلب می کند و دغدغه معیشت، میزان کارآیی و اثربخشی تدریس معلم را تنزل می دهد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش یادآوری کرد: اسناد تحولی به معلم به عنوان راهنما و راهبر فرایند یاددهی و یادگیری در چهره یک الگو و اسوه امین و بصیر تربیتی نگاه می کند و از معلم توقع زمینه سازی رشد عقلانی، ایمانی، علمی و عملی دانش آموزان را دارد که  با خلق فرصت های تربیتی و آموزشی آن ها را به انتخاب و تصمیم گیری مسئولانه در راستای اصلاح و بهبود مداوم جایگاه خویش توانا نماید.

وی در خاتمه به فراهم آوردن سازو کارهای مناسب نظام رتبه بندی معلمان تاکید کرد تا با ایجاد فضای امید و نشاط ، کیفیت تربیتی را ارتقاء بخشد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA