به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علیرضا کمرئی با تاکید بر پیگیری استقرار پایه دهم متوسطه، روند هدایت تحصیلی و اجرای دقیق فرایند های ستاد پروژه مهر و ثبت نام دانش آموزان اظهارداشت: توجیه افکار عمومی و ارائه راهنمایی و مشاوره دقیق به دانش آموزان و اولیا در امر هدایت تحصیلی یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش شهر تهران است.تبیین موضوع و اقدامات در این خصوص باید منجر به اقناع افکارعمومی شود.
وی افزود: وقتی مدرسه ای به موقع بازگشایی می شود و کلاسی بدون معلم نمی ماند بیانگر این است که تیم مدیریتی منطقه کار خود را به طور صحیح و گسترده و درست انجام داده است و بر همه کاستی ها غلبه کرده است.
کمرئی مردم را مخاطب اصلی خدمات آموزش و پرورش دانست و از همکارانی که در جهت ارائه کیفی خدمات به مردم تلاش می کنند قدردانی کرد. وی اظهار امیدواری کرد مدارس قبل از روزهای آغازین مهر آمادگی کامل پذیرایی از دانش آموزان را داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه به موضوع لباس فرم دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مناطق آموزشی باید مراقبت لازم را جهت انطباق عملکرد خویش با مقررات داشته باشند و در این موضوع از هر گونه اجبار خودداری کنند.
وی مدیران مناطق را نماینده حاکمیت در منطقه ی تحت مدیریت خود خطاب کرد و خواستار تلاش بیشتر برای کسب رضایت اولیا و ذی نفعان از طریق در ستادهای ثبت نام و برنامه های پروژه مهر شد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با پراهمیت خواندن حوزه اطلاع رسانی و خبر داد: تمام گزارش های مناطق باید با هماهنگی روابط عمومی و کارشناسی اطلاع رسانی مناطق پیگیری شود تا نگاه کارشناسی در آن اعمال شود.
وی با بیان این مطلب که مسولین روابط عمومی مناطق باید در جریان تمامی امور در سطح منطقه قرار داشته باشند گفت: به شخصه پورتال های مناطق را رصد می کنم و به عنوان یکی از مهمترین منابع برای ارزیابی رخدادهای مثبت از آن بهره می گیرم.
کمرئی موضوع خبر را بسیار پر اهمیت معرفی نمود و با اشاره به مراجعه خوبی که به پورتال آموزش و پرورش شهر تهران می شود بر استفاده بهینه از این فرصت برای اقناع افکار عمومی و انتشار اخبار موثر برای مخاطبین تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در قسمت دیگری از صحبت های خود بخشی از اتفاقات بوجود آمده در امر هدایت تحصیلی را طبیعی دانست و اظهارداشت: هدایت تحصیلی و توسعه متوازن برای آموزش و پرورش یک ضرورت است اما در عین حال باید تلاش کرد تا دانش آموزان و خانواده های آنها حداکثر رضایت از عملکرد آموزش و پرورش بدست آورند و رغبت دانش آموزان در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان به سیاست های حمایتی استان از توسعه فعالیت مدارس غیردولتی پرداخت و گفت: در عین حمایت مراقبت خواهیم کردعملکرد غلط معدودی از مدارس به پای همه سرمایه گذاران در حوزه آموزش و پرورش نوشته نشود.
ارسال نظر