به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی عصردیروز در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان المپیادهای علمی کشور سال 94 که در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور درجمع نخبگان علمی گفت: اینکه ما المپیادها را هدف قرار دهیم خطاست بلکه آن را باید ابزاری برای ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان بدانیم چرا که نقش المپیادها، مسابقات و رقابت ها در ایجاد انگیزه بسیار مشهود است .
وزیرآموزش و پرورش افزود : تاچند سال پیش دانش آموزان کمتر به دروس آزمایشگاهی رغبت نشان می دادند و ما پس از علت یابی به این نتیجه رسیدیم که مسابقات آزمایشگاهی را برگزار کنیم و درنتیجه امروز شاهد علاقه وافر دانش آموزان به دروس و مسابقات آزمایشگاهی هستیم .
وی با اشاره به شرکت قریب به 5 میلیون دانش آموز در المپیادهای دانش آموزی سال تحصیلی 95-94 گفت: فراگیر کردن علم از سیاست های دولت تدبیرو امید است که برگزاری المپیادهای مختلف در کشور و شرکت فعال دانش آموزان در المپیادهای مختلف جهانی و کسب مدال های رنگارنگ بیان گر این امر است .
عضو کابینه دولت تدبیرو امید خاطر نشان کرد: قبل از برگزاری المپیادهای ادبی دانش آموزان اقبالی به رشته علوم انسانی نداشتند اما پس از برگزاری المپیاد شاهد علاقمندی دانش آموزان ممتاز به این رشته بودیم .
فانی اوج موفقیت دانش آموزان ایرانی درالمپیادهای علمی جهان را سال 94 دانست و افزود: در سال قبل تمام تیم های شرکت کننده در المپیادهای جهانی دارای مدال و رتبه های تک رقمی شدند واین موفقیت را علاوه بر تلاش های بی وقفه مسئولین مدیون همکاری خانواده ها نیزهستیم .
وزیرآموزش و پرورش از فعالیت110 مدرسه تک دانش آموزی خبرداد و اظهارکرد: وجود مدارس تک دانش آموزی در راستای سیاست های گسترش عدالت آموزشی دولت است وکابینه تدبیرو امید ارتقای کیفیت را در دستورکار قرارداده زیرا که کمیت افزایش یافته است .
وی با اشاره به تقدیر جامعه جهانی از خدمات آموزش و پرورش درمناطق محروم تصریح کرد: معتقدم درکنار توسعه کمی باید به توسعه کیفی بپردازیم و همچنین معتقدم سرمایه اصلی کشور نفت و منابع زیر زمینی نیست بلکه نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور است که دردست ما قرار دارد .
فانی خطاب به نخبگان سال 94 گفت: شما مدال آوران المپیادهای علمی برای تک تک دانش آموزان الگو هستید و هریک از دانش آموزان ورودی مهر 95 می توانند یک المپیادی باشند .
وی ازایجاد پژوهشسراها در سطح کشور از سال 82 خبرداد و خاطر نشان ساخت: تا پایان سال تعداد پژوهشسراها به 615 باب می رسد که در 615 منطقه قرار دارند .
وزیرآموزش و پرورش از تجهیز 64 پژوهشسرای دانش آموزی به آزمایشگاه نانو تکنولوژی با کمک معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری خبرداد و افزود: دانش آموزی که درآزمایشگاه نانو تکنولوژی به فعالیت بپردازد حتما می توانند از دانشمندان آینده کشور خواهد بود .
فانی هدف از برگزاری جشنواره های خوارزمی و جابربن حیان را ارتقای کیفیت عنوان کرد و اظهارکرد: از مجموع 7میلیون 500هزار دانش آموز ابتدایی، بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر در جشنواره جابر بن حیان شرکت کردند و ابتکارات و اختراعات را ارائه نمودند که این نوید وجود کودکان و نوجوانان توانمند در اداره امور ایران اسلامی را می دهد .
ارسال نظر