
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید نصرت الله فاضلی دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان از برگزاری چهاردهمین نشست مطالعه تطبیقی و رصد مسائل آموزش و پرورش جهان در روزسه شنبه 13خبر داد.
در این نشست که به همت دبیرخانه شورای هماهنگی علمی سازمان برگزار گردید سرکار خانم دکتر نیره شاه محمدی عضو هیأت علمی سازمان به ارائه بررسیهای خود از شش کشور انگلستان، سوئد، استرالیا، چین، ژاپن و هندوستان در حوزه آموزش معلمان پرداخت. در این ارائه که نمایندگان مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات و معاونتهای آموزشی ونمایندگان دفاتر تالیف حضور داشتند، نظام آموزش معلمان پیش از خدمت و ضمن خدمت در کشورهای مذکور مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضاء حاضر در جلسه با توجه به نکات ارائه شده نظرات خود را عنوان نمودند.
در جمع بندی جلسه مذکور اهمیت ارتقاء و جایگاه منابع انسانی با محوریت مدرسه و تبادل تجربیات گروهی معلمان وهویت بخشی به حرفه معلمی مورد تأکید قرار گرفت و با توجه به اینکه این موضوع از مطالبات سند تول بنیادین وبرنامه درسی ملی است. لذا ضرورت دارد تا برنامهریزی دقیق و جامعی برای این امر مهم با پیشبینی منابع لازم در کشور ما صورت پذیرد تا به لطف الهی شاهد تحقق بهتر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.
نظرات
تجديدنظر در مديريت دانش و اطلاع رساني سازمان
ارسال نظر