باید شیوه‌های جذاب آموزش قرآن را به فرآیندهای درسی وارد کنیم



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانابا اشاره به فرایند آموزش های قرآنی در مدارس و نیز فعالیت های فوق برنامه موجود اظهار داشت: ما فلسفه ای داریم که می گوید تربیت باید طی فرایندهای آموزشی در مدرسه اتفاق بیفتد. اگر ما نتوانیم این فرایندها را در برنامه درسی قرار دهیم، اجرای آن به صورت فوق برنامه میزان اثرگذاری آن را کاهش می دهد.

وی افزود: البته این به این معنی نیست که فعالیت فوق برنامه نداشته باشیم. دارالقران ها و کانون های قرآنی یقینا تاثیرگذار هستند ولی سوال اینجاست که با وجود این تلاش ها و امکاناتی که برای این منظور فراهم می شود آیا شیوه های آموزشی تاثیرگذار برای آموزشقرآن استفاده می شود؟

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی شیوه های جذاب و در آموزش قرآن مثل تلفیق شعر و هنر و کاردستی در به تصویرکشیدن داستان های قرآنی که در حال حاضر جزو فعالیت های فوق برنامه محسوب می شود گفت: ما باید این شیوه های جذاب را به فرایندهای درسی وارد کنیم چون اوقات اصلی دانش آموز در مدرسه می گذرد. ما باید مدل دارالقرآن ها و کانون های قرآنی را وارد مدرسه کنیم چون مدرسه اصل است و سایر فعالیت ها مکمل برنامه های مدرسه هستند.

دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: باید میزان علاقه مندی و انگیزه بچه ها برای انس با قرآن بیشتر شود و لازمه رسیدن به این نقطه استفاده از نیروی انسانی توانمند و متخصص است؛ لذا باید بر اساس رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، که در آن تربیت بر آموزش علبه دارد، نیروی انسانی را تربیت کنیم.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA