به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حشمتی رئیس گروه تدوین و تحلیل محتوای کتب درسی استان آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی روسای گروهای تحلیل محتوای کتب درسی 6 استان که در سالن جلسات سازمان پژوهش برگزار گردید، اظهار کرد: گروه تحلیل محتوا در سال 95 با مشارکت و همکاری گروه های پژوهش و تحقیق و سرگروه های درسی استان فعالیت های مختلفی در راستای اجرای سند تحول به انجام رسانده است که اعتبار سنجی 56 عنوان کتاب درسی فنی- حرفه ای و کاردانش با حضور صد نفر از هنرآموزان، کارشناسان و صاحب نظران و انعکاس نتایج آن به سازمان پژوهش بوده است.
وی افزود: همچنین گروه تحلیل محتوا 28 عنوان کتاب درسی نظری نیز با حضور 75 نفر از دبیران، کارشناسان و صاحب نظران را به انجام رسانده است.
حشمتی از برگزاری جلسات نقد و بررسی سه عنوان کتاب فارسی ابتدایی، هنر پایه دهم و تفکر و سواد رسانه ای و ارزشیابی آن نام برد و اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرایی شدن تغییرات کتب درسی در راستای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به پایه یازدهم رسیده و این پایه تحصیلی از تنوع رشته بالایی به ویژه در شاخه فنی- حرفه ای و کاردانش برخوردار است، طبیعتا کارِ گروه تحلیل محتوا نیز بسیار سنگین خواهد بود.
رئیس گروه تدوین و تحلیل محتوای کتب درسی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در طول سال نیز ضمن بازدید از مدارس نسبت به تبیین و توجیه سند تحول بنیادین نظام آموزشی و تشریح نقش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در تالیف، اعتبارسنجی، ارزیابی کتابهای درسی اقدام نموده است.
ارسال نظر