خوراک فکری، ‌معنوی و تربیتی دانش‌آموزان "چقدر مقوی، طعم‌دار و قابل هضم است"؟



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل  سازمان پژوهش در نشست روز گذشته پژوهشگران و مدیران این سازمان با هدف تحلیل سبک مدیریت "رهبری اثربخش" معاونان دفاترمختلف سازمان پژوهش هر یک از منظری متفاوت به این مقوله پرداختند.

آقای طلایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی در این نشست اظهار کرد : نمی‌توان یک نسخه ثابت برای ارتقای سطح عملکرد همه واحدها پیچید و به آن بسنده کرد. بخشی از دفاتر سازمان را سیاست تصدی‌گری پیش می برد و بخش دیگر را فقط مدیریت سازمانی به جلو میراند و اسباب تحقق اهدافش می شود. در نهایت " اثربخشی " باید محور ، شاقول و نقطه عطف همه برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی سازمان باشد .

آقای امانی مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری این سبک مدیریت را نوعی انطباق کامل اهداف و کارکرد سازمان با اسناد بالادستی دانست وگفت: این سبک طراحی شده حاصل فهم مشترک همه مدیران سازمان و خردی جمعی است که تجربه زیسته ‌همه ما در آن تبلور یافته  است.

آقای دوراندیش مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش معتقد بود رهبری اثربخش برنامه نیست بلکه سیاست‌های مقتدرانه برای انجام کار درست در سازمان است. این مقوله در جلسات مختلف اعتبارسنجی و اصلاح شده و تحقق صددرصدی سیاست‌های اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت را در پی دارد.

آقای ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی اشاره کردد که همه نیروهای درون سازمان و نیز افرادی که در بیرون سازمان نسبت به نظام تعلیم و تربیت دغدغه دارند باید مراقب این باشند که همه آنچه انجام می‌گیرد ضامن تقویت فکری، آموزشی و تربیتی فرزندان مان در مدارس باشد و تنها این شاخص است که اثربخشی هر برنامه‌ای را عیار می‌بخشد.

خبر: پوری

1
امتیاز: 1 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA