
چکیده
در این مقاله نویسنده ابتدا با بررسی و بیان نتایج حاصل ازیک پژوهش که نمونه کار جمع آوری شده 3459 دانش آموز است به تعریف و ویژگی های یک سنجش"اثر بخش "و "کارامد" رسمی می پردازد. وی سنجش تکوینی و کارامد رسمی را یک فرصت برنامه ریزی شده ، طراحی شده، و اجراشده تعریف می کند که منجربه بهبود یادگیری دانش آموزان شود .همچنین در این مطالعه کارآمد ترین راه نشان دادن اظهار نظر های نوشته شده توسط معلمان و مربیان برای فعالیتی گروهی از دانش آموز که اشتباه یکسانی کرده اند، استفاده از یک الگوی خاص برای آنها است بیان شده است .
در پایان مقاله به راه های کلیدی برای صرفه جویی در وقت معلم و بهبود یادگیری دانش آموزان می پردازد.
● طراحی تعدادی سوال توسط مربیان هنگام سنجش های تکوینی رسمی برای پی بردن به چگونگی تفکر دانش آموزان به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف آنها ؛
● بررسی اجمالی کار دانش آموزان به منظور جلوگیری ازبروز اشتباهات و بد فهمی ها تکراری اگر همه یا اکثر دانش اموزان یک اشتباه را تکرار کردند تدریس دوباره ، مدل سازی با اختصاص یک تکلیف جدید یا تغییر یافته در نظر گرفته شود.
شایان ذکر است: شماره 12 این نشریه به موضوع بازخورد اثربخش اختصاص دارد و درسایت مجلات رشد به نشانی http://www.roshdmag.ir/fa/vijenameha/cheshmandaz قابل دسترس است .
ارسال نظر