صرفه جویی در وقت دانش آموزان از طریق دو رویکرد"اثربخش و"کارآمد"در سنجش تکوینی



چکیده

در این مقاله نویسنده ابتدا  با بررسی و بیان نتایج حاصل ازیک پژوهش که نمونه کار جمع آوری شده 3459 دانش آموز است به تعریف و  ویژگی های یک سنجش"اثر بخش "و "کارامد" رسمی می پردازد. وی سنجش تکوینی و کارامد رسمی را یک فرصت برنامه ریزی شده ، طراحی شده، و اجراشده تعریف می کند که منجربه بهبود یادگیری دانش آموزان شود  .همچنین در این مطالعه کارآمد ترین راه نشان دادن اظهار نظر های نوشته شده  توسط معلمان و مربیان برای فعالیتی گروهی از دانش آموز که اشتباه یکسانی کرده اند،  استفاده از یک الگوی خاص برای آنها است بیان شده است .

 در پایان مقاله به راه های کلیدی برای صرفه جویی در وقت معلم و بهبود یادگیری دانش آموزان می پردازد.

● طراحی تعدادی سوال توسط مربیان هنگام سنجش های تکوینی رسمی برای پی بردن به چگونگی تفکر دانش آموزان به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف آنها ؛

● بررسی اجمالی کار دانش آموزان به منظور جلوگیری ازبروز اشتباهات و بد فهمی ها  تکراری اگر همه یا اکثر  دانش اموزان یک اشتباه را تکرار کردند تدریس دوباره ، مدل سازی با اختصاص یک تکلیف جدید یا تغییر یافته در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است: شماره 12 این نشریه به موضوع بازخورد اثربخش اختصاص دارد و درسایت مجلات رشد به نشانی http://www.roshdmag.ir/fa/vijenameha/cheshmandaz قابل دسترس است .

امتیازی داده نشده
ضمیمه(پیوست): 

ارسال نظر

Image CAPTCHA