به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دکتر فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست خبری هفته دولت که در نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای آموزش و پرورش در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شده است، اظهار کرد: پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۳ از محل تجمیع پژوهشکدههای تعلیم و تربیت تأسیس شد و در سال ۱۳۹۵ در ساختار سازمان پژوهش ادغام شد.
وی با بیان اینکه این پژوهشگاه دارای ۴۰ عضو هیأت علمی است، گفت: پژوهشگاه در کنار فعالیتهای تحقیقاتی، عهدهدار کرسیهای نظریه پردازی است.
کریمی ادامه داد: در بخش سند تحول و تحولات در مدارس، ۳۶ پژوهش اجرا شده و ۲۵ پژوهش در دست اجراست.
وی با بیان اینکه تلاش میکنیم به پژوهش ها رونق دهیم، افزود: هدف این است که پژوهش قدر ببیند و پژوهشگر در صدر بنشیند و باید پژوهش به کار بست تبدیل شود.
رئیس مرکز مطالعات آموزش و پرورش افزود: اگر پژوهش دارای کیفیت نباشد هرگز در فرآیند اجرا موفق نمیشود.
وی به تصمیم این پژوهشگاه برای پیوستن به پیمایش بین الملللی تدریس و یادگیری اشاره کرد و ادامه داد: در ابتدا این مطالعه به صورت ملی اجرا میشود و بعد از آن به پژوهش بینالمللی میپیوندیم.
کریمی گفت: از دی ماه، ۹ پژوهش تمام شده است. در حال حاضر ۳۰ پژوهش در دست اجرا داریم؛ ۱۹ پژوهش در شوراهای مختلف در دست بررسی است و ۲۵ پژوهش نیز در حال تدارک پژوهشی هستند.
ارسال نظر