
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش راه اندازی اتاق اسباب بازی در مدارس ابتدایی را اقدامی نوآورانه و ابتکاری دانست که میتواند منجر به افزایش نشاط و شادابی و تعمیق یادگیری در دانش آموزان شود
اقدامی نوآورانه برای کاهش ترس دانش آموزان در مدرسه رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش راه اندازی اتاق اسباب بازی در مدارس ابتدایی را اقدامی نوآورانه و ابتکاری دانست که میتواند منجر به افزایش نشاط و شادابی و تعمیق یادگیری در دانش آموزان شود. شعار سال: فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با اشاره به طرح جدید آموزش و پرورش برای راهاندازی اتاق اسباب بازی در دبستانها اظهار کرد: بازی یکی از روشهای تربیت است. اگر به روش و منش مربیان بزرگ، چون مونتسوری و پیاژه نیز توجه کنیم در مییابیم که روی بازی و نقش آن در یادگیری بسیار تاکید میکنند. وی افزود: باید ظرفیتی را برای بازیهای خلاقانه و تعاملهای آزاد بدون جبر برای دانش آموزان فراهم کنیم. رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در برنامه درسی مدارس یک برنامه درسی نیمه تجویزی اختیاری در نظر گرفته شده است تا بخشی از ساعات برنامه درسی با استفاده از امکاناتی که آموزش و پرورش دارد به فعالیتهای اثربخش یادگیرانه اختصاص یابد. کریمی افزود: ابتکار اختصاص ساعت اسباب بازی در برنامه درسی بویژه در دوره ابتدایی و پایههای اول تا سوم ابتکار بسیار خوبی است. دانش روانشناسی در اختیار قرار دادن ساعت بازی را برای بچهها تایید میکند. بیشترین میزان یادگیری مبتنی بر فعالیتهای خلاقانه و ابتکاری اتفاق میافتد که بازی هم یکی از همین روشهای نوآورانه محسوب میشود. وی با اشاره به اینکه دایر کردن اتاق بازی نیز ظرفیت بسیار مناسبی است و ظرفیت عملیاتی خوبی را فراهم میکند تا نشاط و شادابی و کاهش ترس کودکان از مدرسه رخ دهد اظهار کرد: برخی کلاس اولیها از مدرسه وحشت دارند و به سختی از والدینشان جدا میشوند تا به مدرسه بروند. این برنامه کمک میکند تا مدارس را به محیطی شاداب تبدیل کنیم و آموزش عمق بیشتری بیابد.
بر : سایت خبری شعار سال
ارسال نظر