تمدن دینی و اسلامی با معلمانی باورمند



به گزارش خبر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مهدی نویدادهم در نشست هم اندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعد از انقلاب گفت: به نظر می‌رسد به زعم آینده پژوهی‌ها تغییرات جهان در آینده بسیار جدی تر از اکنون است.

او به مطرح بودن بحث تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری و روبه رو بودن با پارادایم‌های جدید اشاره کرد و گفت: باید با ادراکی اجمالی به استقبال آینده برویم و فرزندانمان را برای زندگی در آینده تربیت کنیم.

نویدادهم ادامه داد: برخی می‌گویند برنامه درسی که می‌نویسیم تا دم در مدرسه است و از در مدرسه تا داخل کلاس درس برای تحقق اهداف کسب شده فاصله بسیار است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به رشد درصد خانواده‌هایی که به استاندارد مدارس اعتماد ندارند و می‌خواهند فرزندان خود را در خانه آموزش دهند اشاره کرد و گفت: باید برای این مسئله در آینده پیش‌بینی لازم را داشته باشیم. باید دید چگونه فرزندان خود را تربیت کنیم که در آینده تفکر جهانی داشته باشند. وظیفه مدرسه در تراز تمدن اسلامی تربیت دانش آموزان جهانی اندیش است.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: ما را نقد می‌کنند که فارغ‌التحصیلان‌مان مهارت گفت‌وگو با زبان‌های خارجی دیگر را ندارند که درست است و باید روی آن برنامه داشته باشیم.

او در ادامه گفت: مدرسه آینده برخلاف مدارس امروز نمی‌تواند گروه محور باشد اکنون با گروه دانش آموزان در کلاس مواجه هستیم و به نظر می‌رسد تمدن آینده فردگرا است. اگر اینطور باشد آموزش و پرورش باید به آموزش‌های انفرادی هم فکر کند. آموزش‌های مجازی نیز جز این دسته هستند.

نویدادهم افزود: این کار بسیار سخت است و باید روی آن تفکر کرد. باید چالش‌های نظری و عملی موجود حل شوند و برای آنها چاره اندیشی کنیم و معلمانی باورمند در چارچوب تمدن دینی و اسلامی داشته باشیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان به موضوع مدرسه تراز تمدن اسلامی اشاره کرد که می‌تواند محور تحقیقات مختلف باشد و برنامه درسی مبتنی بر آن بازخوانی شود.

خبر: معینی 

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA