به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرگزاری فارس، حجتالاسلام والمسلمین دکترمحمدیان خاطر نشان کرد: شأن معلم را باید حفظ کرد و تکریم معلمان در یک جامعه نشان از بلوغ فکری آن جامعه میدهد؛ یعنی اگر معلمان را تکریم کنیم به این معناست که این جامعه، جامعه رشد یافته بوده و قدرشناس علم و معلم است.
وی اضافه کرد: اگر خدای ناکرده در جایی به معلم بیاعتنایی شود، نشان میدهد ارزشهای اخلاقی در جامعه پایین آمده است و باید سعی کنیم مرجعیت فکری فرهنگی و تربیتی معلم برگردد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی یادآور شد: اعاده مرجعیت معلم یک ضرورت است که بخشی متوجه خود معلمان و بخشی دیگر متوجه نهادهای سیاستگذار است.
بخشی که متوجه خود معلم است، دانش، مطالعه روزمره و ارتباط سالم آنهاست و معلم باید یک سر و گردن از جامعه بالاتر باشد و خود را به عنوان شخصیت علمی و دانشمند به جامعه تحمیل کند.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: دستگاه سیاستگذار نیز باید معلم را مواظبت کند تا معیشت معلم دچار خدشه نشود؛ چرا که مخدوش شدن، منزلت اجتماعیاش را پایین میآورد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: اگر معلمی شغل دومی را انتخاب کند که متناسب با شأن معلمی نیست، خود به خود این شأن را پایین میکشد و باید معلمان را احترام و تکریم کنیم و منزلت اجتماعی آنها را حفظ کنیم تا مرجعیت علمی و فکری برای معلم فراهم شود و باید معلم نیز همیشه یک سر و گردن بالاتر از شاگرد، مدرسه و والدین دانشآموزان باشد.
ارسال نظر