به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، به نقل از دبیرخانه نشستهای علمی و اندیشه ورزی سازمان؛ بیست و هفتمین نشست بزم اندیشه با موضوع "نقش آموزههای فلسفه صدرایی در فرایند تربیت و یادگیری" ساعت 10 الی 12 صبح روز چهارشنبه 5 تیرماه 98 با ارایه دکتر علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود.
به همکاران محترم فرهنگی و ستادی گواهی حضور و ضمن خدمت اعطا خواهد شد.
آشنائی با دکتر جمیله علم الهدی
تحصیلات دانشگاهی
دکترا, فلسفه تعلیم و تربیت, دانشگاه تربیت مدرس, ایران, 1380.
دروس ارائه شده نیمسال جاری
1. مکتب های فلسفی و آراء تربیتی (دکتری) |
2. تعلیم و تربیت اسلامی (کارشناسی) |
3. روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان (کارشناسی) |
4. روش تحقیق (کارشناسی ارشد) |
دروس ارائه شده قبلی
1. انسان شناسی در اسلام (دکتری) |
2. فلسفه آموزش عالی (دکتری) |
3. مبانی نظری مدیریت آموزشی (دکتری) |
4. مکتب های فلسفی و آراء تربیتی (دکتری) |
5. اصول و فلسفه آموزش و پرورش (کارشناسی) |
6. اصول و مبانی آموزش و پرورش (کارشناسی) |
7. انسان شناسی در اسلام (کارشناسی) |
8. تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران (کارشناسی) |
9. جامعه شناسی آموزش و پرورش (کارشناسی) |
10. جامعه شناسی عمومی (کارشناسی) |
11. فلسفه آموزش و پرورش (کارشناسی) |
12. مدیریت اسلامی (کارشناسی) |
13. معرفت شناسی (کارشناسی) |
14. تربیت در نهجالبلاغه (کارشناسی ارشد) |
15. تعلیم و تربیت اسلامی (کارشناسی ارشد) |
16. تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته (کارشناسی ارشد) |
17. جامعه شناسی تغییرونوآوری درآموزش عالی (کارشناسی ارشد) |
18. جامعهشناسی تعلیم و تربیت (پیشرفته) (کارشناسی ارشد) |
19. روش تحقیق (کارشناسی ارشد) |
20. روشهای تحقیق در علومتربیتی (پیشرفته) (کارشناسی ارشد) |
21. مبانی روانشناختی و اجتماعی در برنامه ریزی درسی (کارشناسی ارشد) |
22. مبانی نظری تعلیم وتربیت (کارشناسی ارشد) |
23. مکاتب اخلاقی (کارشناسی ارشد) |
24. مکتبهای فلسفی وآراء تربیتی (کارشناسی ارشد) |
25. نظریات تربیتی ائمه اطهار (کارشناسی ارشد) |
26. نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی (کارشناسی ارشد) |
27. نظریات تربیتی ومکاتب فلسفی (کارشناسی ارشد) |
مقالات علمی چاپ شده در مجلات
1. D. Tahmasebzadeh sheykhlar, J. Alamolhoda, M. Arefi, H. Nadimi, "Explanations of importance of aesthetic education in Iran's curriculum- jamileh alamolhoda" , European Academic Research, Vol.2, pp.1-20, 2014. |
2. D. Tahmasebzadeh sheykhlar, J. Alamolhoda, M. Arefi, H. Nadimi, "Explanations of importance of aesthetic education in irans curriculum" , European Academic Research, Vol.2, pp.8339-8363, 2014. |
3. ص. رشید حاجی خواجه لو, ج. علم الهدی, م. طهرانچی, م. ابوالقاسمی, "نگاشت نظام تولید علم نافع" , راهبرد فرهنگ, 1398. |
4. ع. قاسم زاده, ج. علم الهدی, ه. مهاجر دارابی, "مفهوم شناسی «استعداد» به مثابه یکی از عوامل رشد در آیات قرآن کریم از منظر علامه طباطبائی و صدرالمتألهین" , آموزه های قرآنی, 1398. |
5. م. همتی فر, ج. علم الهدی, ب. شعبانی ورکی, "سازواری یا ناسازواری تربیت و سیاست، خوانش انتقادی نظریه های فضیلت گرایی، قدرت گرایی و انتقادی" , پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, نسخه 9, 1398. |
6. س. عقیلی, ج. علم الهدی, ک. فتحی واجارگاه, "طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران" , تدریس پژوهی, نسخه 6, صفحات:1-23, 1397. |
7. ا. آقایی, ج. علم الهدی, "شناسایی شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم" , آموزه های قرآنی, 1397. |
8. س. عقیلی, ج. علم الهدی, ک. فتحی واجارگاه, "بسط مدل مفهومی مراتب و مراحل تحول اخلاقی با تاکید بر آرای ارسطو" , آینه معرفت, نسخه 18, صفحات:83-102, 1397. |
9. ن. صالحی, ج. علم الهدی, ع. منصورپور, "تبیین رشد انسان بر اساس صورتبندی پیوستار مفهوم شناختی تعقل" , پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, نسخه 25, صفحات:29-64, 1396. |
10. ج. علم الهدی, م. مهوش, "بررسی عوامل موثر در شکل گیری سبک های فرزندپروری درخانواده های شهرستان اندیمشک" , علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, نسخه 6, صفحات:5-25, 1395. |
11. ج. علم الهدی, م. میری, "بررسی عوامل موثر در شکل گیری سبک های فرزندپروری شهرستان اندیمشک" , علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, نسخه 4, صفحات:6-25, 1395. |
12. ج. علم الهدی, "نقش علوم انسانی در توسعه عرفی گرایی" , راهبرد فرهنگ, صفحات:99-124, 1394. |
13. ج. علم الهدی, ز. خاکسار, "بررسی تاثیر آموزش فعال بر خودانگیختگی دانش آموزان نسبت به نماز" , تربیت اسلامی, نسخه 10, صفحات:85-109, 1394. |
14. ح. خسروی, ج. علم الهدی, "ضرورت تحول در روش شناسی نظریه های انقلاببا تاکید بر تبیین انقلاب ها از دید امام علی علیه السلام" , مطالعات انقلاب اسلامی, نسخه 1, صفحات:67-92, 1394. |
15. س. آقایی, ا. زاهدی, ج. علم الهدی, "شناسایی دلالت های شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم برای حیطه هدف گذاری برنامه ریزی درسی" , تربیت اسلامی, نسخه 9, صفحات:7-29, 1393. |
16. س. ضرغامی, ج. علم الهدی, "امکان سنجی نظری برای آموزش جهانی" , پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت, نسخه 2, صفحات:249-271, 1392. |
17. ج. علم الهدی, "تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تاثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس" , پژوهش در برنامه ریزی درسی, نسخه 2, صفحات:1-15, 1391. |
18. ج. علم الهدی, "ضرورت باز تعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی" , فصلنامه راهبرد فرهنگ, نسخه 5, صفحات:205-242, 1391. |
19. ج. علم الهدی, "ضرورت باز تعریف نقش عقل در نظام آموزشی" , فصلنامه راهبرد فرهنگ, نسخه 1390, صفحات:0-0, 1391. |
20. م. جیریایی شراهی, ج. علم الهدی, "ملاحظات جنسیتی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید برآموزه های قرآنی با محوریت تفسیر المیزان" , تربیت اسلامی, صفحات:51-76, 1391. |
21. ع. خاکباز , ج. علم الهدی, ن. موسی پور , ا. بابلیان, "کالبد شکافی دانش محتوایی - تربیتی به عنوان نوعی دانش میان رشته ای برای تدریس دانشگاهی" , مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, نسخه 4, صفحات:129-160, 1390. |
22. ج. علم الهدی, "تقلیل عقل و ضرورت تعقل همراه با تزکیه" , ماهنامه فرهنگی تحلیلی سوره اندیشه, صفحات:143-143, 1390. |
23. و. علیپور, ج. علم الهدی, م. سرمدی, "جنسیت با نگاه به برنامه های درسی پنهان در آموزش های مجازی ایران جنسیت به عنوان عامل فرهنگی - اجتماعی" , مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, نسخه 1, صفحات:134-152, 1389. |
24. ج. علم الهدی, ب. صالح صدیق پور, ف. بلاش, م. عارفی, "بررسی تاثیر به کارگیری فاوا بر نگرش اخلاقی دانش آموزان دوره راهنمایی" , فصلنامه مطالعات برنامه درسی, نسخه 3, صفحات:122-145, 1388. |
25. ج. علم الهدی, "عشق به عنوان برنامه درسی پوچ" , فصلنامه مطالعات برنامه درسی, نسخه 3, 1387. |
26. ج. علم الهدی, "چرخش از عالم دوقطبی به جهان سه درجه ای" , نوآوریهای آموزشی - وزارت آموزش و پرورش, نسخه 6, صفحات:149-176, 1386. |
27. ج. علم الهدی, "درآمدی به مبانی اسلامی روش تحقیق" , نوآوریهای آموزشی - وزارت آموزش و پرورش, نسخه 6, صفحات:173-274, 1386. |
28. ج. علم الهدی, "کارکرد تعلیم و تربیت در گسترش تجددگرایی در ایران" , نسخه -, صفحات:29-57, 1384. |
29. ج. علم الهدی, "مبانی تلفیق برنامه درسی در فلسفه صدرالمتالهین" , 1384. |
30. ج. علم الهدی, "مبنای نظری تلفیق برنامه درسی بر اساس حکمت متعالیه" , بوستان ادب(مجله علوم اجتماعی و انسانی ) دانشگاه شیراز, نسخه 22, 1384. |
31. ج. علم الهدی, "جریان شناسی تربیتی ایران" , 1382. |
32. ج. علم الهدی, "جریان های فکری تاثیرگذار در تعلیم و تربیت معاصر ایران" , کتاب نقد, صفحات:109-132, 1381. |
33. ج. علم الهدی, "تاثیر مسیحیت بر تعلیم و تربیت در غرب" , کیهان فرهنگی, 1378. |
مقالات علمی ارائه شده در همایش ها
1. M. Chenari, E. Jafari, J. Alamolhoda, A. Poor salim, "Educating humanities curriculum to medical students: Necessities, strategies, and challenges" , In IMAMIA MEDICS INTERNATIONAL 8th INTERNATIONAL CONFERENCE, 2015. |
2. ا. حاجی کاظم, ج. علم الهدی, ر. محمدی چابکی, "دلالت های مفهوم تقوا برای تبیین رویکرد تعلیم و تربیت" اولین کنفرانس رشد توسعه و سلامت انسان, 1397. |
3. ج. علم الهدی, ا. قرطالی, م. رضائی زاده, "چالش های آموزش معکوس در آموزش عالی" اولین کنفرانس رشد توسعه و سلامت انسان, 1397. |
4. ج. علم الهدی, ص. رشد حاجی خواجه لو , ف. نصراللهی نیا, "بازنگری و ارایه برنامه درسی پیشنهادی دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی" اولین کنفرانس رشد توسعه و سلامت انسان, 1397. |
5. ف. ولدی, ج. علم الهدی, ج. حاتمی, "میزان سازگاری برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و تجربه شده درس دین و زندگی: یک مطالعه ی کیفی" چهارمین کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی, 1397. |
6. ا. شهسواری, ج. علم الهدی, ا. خراسانی, ذ. غلامرضا, "دانشگاه ایرانی در تحیر یا تکامل؟ بررسی انتقادی سیاستهای شکلگیری و توسعه دانشگاه از منظر ایده دانشگاه" اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی, 1396. |
7. ج. علم الهدی, "بایسته های سیاستگذاری در پارادوکس: آزادی آکادمیک در نظم تکنولوژیک" اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی, 1396. |
8. ج. علم الهدی, س. آقایی, "شناسایی شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم" سلسله منشورات کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی, 1396. |
9. ا. شهسواری, ج. علم الهدی, "بررسی مطلوبیت در مدل ها و نسل های آموزش عالی و دانشگاه" ششمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران (فلسفه آموزش عالی), 1394. |
10. ج. علم الهدی, "جنسیت، فلسفه و دانشگاه - جمیله علم الهدی" ششمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران فلسفه آموزش عالی, 1394. |
11. د. طهماسب زاده شخلار, ج. علم الهدی, "تربیت زیبایی شناختی: رهیافتی جامع برای چالش های برنامه درسی" کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی, 1394. |
12. م. میری, ج. علم الهدی, س. قائدامینی هارونی, "نقش والدین و روشهای تربیتی آنها در تربیت دینی واخلاقی فرزندان" اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی, 1394. |
13. م. عشوری, م. خوشناموند, ر. محمدی چابکی, ج. علم الهدی, "راه های دستیابی به هویت انسان از منظر محمد اقبالی لاهوری" همایش بین المللی انسان و هویت گم شده, 1393. |
14. م. میری, ج. علم الهدی, "اخلاق سازمانی، اساس موفقیت سیستمهای مدیریت دانش" سومین همایش علوم مدیریت نوین, 1393. |
15. ج. علم الهدی, "الگوی نظم اجتماعی در شهر مدرن و اسلامی" همایش ملی فرهنگ و تکنولوزی, 1392. |
16. ج. علم الهدی, "تغییر اصول سیاستگذاری در حوزه آموزش زنان" سومین نشست اندیشه های راهبردی زن و خانواده, 1390. |
17. ج. علم الهدی, "بازنگری در مفهوم تبعیض جنسیتی جمیله علم الهدی" کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن, 1390. |
18. ج. علم الهدی, "بازنگری در مفهوم تبعیض جنسیتی" چهارمین همایش نو اندیشی دینی, 1390. |
19. ج. علم الهدی, "جهت گیری کلی آموزش علم و فن آوری" همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری با تاکیر بر جهان اسلام, 1390. |
20. ج. علم الهدی, "نقش مفاهیم جهانی و الگوهای تفکر در تحولات خانواده" کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن, 1390. |
21. ج. علم الهدی, خ. اکبری دهقی, "بررسی رابطه باورهای دینی مدیران مدارس اسلامی دخترانه مناطق 1، 3 و 12 شهر تهران با عملکرد آنها در کنترل و نظارت سازمانی" همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش نوآوری ها و تجربه های موفق در مدارس, 1389. |
22. ج. علم الهدی, خ. اکبری, "بررسی رابطه باورهای دینی مدیران مدارس اسلامی" همایش معتبر ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش نوآوری و تجربه های موفق مدیران مدارس, 1389. |
23. ف. سمیه , ج. علم الهدی, "تعریف و جایگاه رهبری آموزشی از منظر اسلام جمیله علم الهدی" همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش نوآوری ها و تجربه های موفق در مدارس, 1389. |
24. ج. علم الهدی, "بررسی مضمون عشق و منابع کسب آن به عنوان برنامه درسی پوچ از دید دانش آموزان متوسطه شهر تهران" هفتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 1387. |
25. ج. علم الهدی, د. طهماسب زاده شیخلار, "بررسی مضمون عشق و منابع کسب آنبه عنوان برنامه درسی پوچ از دید دانش آموزان دوره راهنمایی در شهر تهران" هفتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 1387. |
کتابهای تالیفی و تصنیفی
1. "النظریه السلامیه فی التربیه و التعلیم", بیروت, 1389, شابک:978-9953-538-78. |
2. "نظریه اسلامی رشد انسان", تهران, 1397, شابک:978-964-457-435-1. |
3. "ایران اسلامی در مواجهه با تکنولوژی غرب", تهران, 1396, شابک:9786000305406. |
4. "نظریه اسلامی تعلیم و تربیت", تهران, 1393, شابک:9789647746892. |
5. "نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی جدید چاپ", کانون اندیشه جوان, تهران, 1393, شابک:9786001591457. |
6. "نظریه اسلامی تعلیم و تربیت( مبانی آموزش رسمی)", تهران, 1391, شابک:978-600-214-182-8. |
7. "آسیب شناسی نظام آموزشی از دیدگاه جنسیتی", قم, 1390, شابک:978964411669-8. |
8. "آموزه کتاب یازدهم :تشیع و مدرنیته در ایران معاصر", موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی, تهران, 1387, شابک:978-964-411-351. |
9. "بررسی مبانی نظری آموزش جهانی", تهران, 1386. |
10. "مطالعه تطبیقی دیدگاه مولانا و یاسپرس", عابد, تهران, 1386. |
11. "نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی", تهران, 1386. |
12. "تاثیر جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی ایران", پژوهشگاه اندیشه معاصر, تهران, 1385. |
13. "مبانی فلسفی نهضت تربیتی امام خمینی (طردسوبژکتیویسم و دوالیسم)", بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی, تهران, 1385. |
14. "مبانی تربیت اسلامی و برنامه ریزی درسی", تهران, 1384. |
15. "مبانی فلسفی نهضت تربیتی امام خمینی (طردسوبژکتیویسم و دوالیسم)", نشر آثار امام خمینی, تهران, 1382. |
16. "تاثیر جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی ایران", پژوهشگاه اندیشه معاصر, تهران, 1381. |
ارسال نظر